KudoZ home » English to Polish » Law (general)

consensual encounter

Polish translation: zgoda na


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:consensual encounter
Polish translation:zgoda na
Entered by: bartek

05:22 Mar 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / criminal law
English term or phrase: consensual encounter
There are three such levels: an arrest, an investigatory stop, and a consensual encounter. The first two of these implicate the Fourth Amendment's prohibition against unreasonable searches and seizures. A consensual encounter does not.
mdarron
United States
zgoda na
Explanation:
wykonywanie czynności policyjnych bez nakazu
Obejmuje to dobrowolne uczestnictwo w przesłuchaniu, czy wyrażenie zgody na przeszukanie

nie ma polskiej jednolitej nazwy

Czwarta Poprawka do Konstytucji Stanów Zjednoczonych, która przyznaje obywatelom prawo do bezpieczeństwa osobistego, bezpieczeństwa domu, dokumentów oraz dobytku przeciwko nieuzasadnionym czynnościom przeszukania i zatrzymania, jednocześnie ogranicza prawo agentów rządowych do przeszukania w celu uzyskania materiału dowodowego bez nakazu.

Oczywiście istnieją wyjątki od tej regulacji. Jako że prawo Stanów Zjednoczonych jest oparte w głównej mierze na systemie case law, czyli prawie precedensowym, wyjątki od Czwartej Poprawki powstały na mocy precedensów sądowych. Sąd Najwyższy stwierdził (sprawa Illinois v. Andreas 1983), że jeżeli zachowanie agentów rządowych nie narusza "uzasadnionego prawa do prywatności" to jednocześnie nie stanowi "przeszukania" w rozumieniu Czwartej Poprawki i niepotrzebny jest nakaz.

Cały długi artykuł pod
http://prawo.hoga.pl/prawo_komputerowe/prawo_komp_przesz_usa...
Selected response from:

bartek
Grading comment
wydaje mi sie ze z braku dokladniejszego polskiego odpowiednika wybiore opisowa wersje "dobrowolne uczestnictwo w ..."
Dziekuje wszystkim za pomoc
:-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zgoda na
bartek
3dobrowolny kontakt
bsoszynska


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dobrowolny kontakt


Explanation:
tak to rozumiem, ale nie wiem, czy istnieje oficjalna nazwa

bsoszynska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zgoda na


Explanation:
wykonywanie czynności policyjnych bez nakazu
Obejmuje to dobrowolne uczestnictwo w przesłuchaniu, czy wyrażenie zgody na przeszukanie

nie ma polskiej jednolitej nazwy

Czwarta Poprawka do Konstytucji Stanów Zjednoczonych, która przyznaje obywatelom prawo do bezpieczeństwa osobistego, bezpieczeństwa domu, dokumentów oraz dobytku przeciwko nieuzasadnionym czynnościom przeszukania i zatrzymania, jednocześnie ogranicza prawo agentów rządowych do przeszukania w celu uzyskania materiału dowodowego bez nakazu.

Oczywiście istnieją wyjątki od tej regulacji. Jako że prawo Stanów Zjednoczonych jest oparte w głównej mierze na systemie case law, czyli prawie precedensowym, wyjątki od Czwartej Poprawki powstały na mocy precedensów sądowych. Sąd Najwyższy stwierdził (sprawa Illinois v. Andreas 1983), że jeżeli zachowanie agentów rządowych nie narusza "uzasadnionego prawa do prywatności" to jednocześnie nie stanowi "przeszukania" w rozumieniu Czwartej Poprawki i niepotrzebny jest nakaz.

Cały długi artykuł pod
http://prawo.hoga.pl/prawo_komputerowe/prawo_komp_przesz_usa...


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993
Grading comment
wydaje mi sie ze z braku dokladniejszego polskiego odpowiednika wybiore opisowa wersje "dobrowolne uczestnictwo w ..."
Dziekuje wszystkim za pomoc
:-)