KudoZ home » English to Polish » Law (general)

offence of conspiracy

Polish translation: przestępstwo /zbrodnia spisku


23:49 Jun 28, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: offence of conspiracy
Your solicitor I am sure will fully explain to you the ingredients of the offence of conspiracy.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:przestępstwo /zbrodnia spisku
Explanation:
przy czym "zbrodnia" zdaje się być trochę przesadzone...

... z dwóch szefów międzynarodowego gangu zajmującego się piractwem komputerowym
(DrinkOrDie), został oskarżony o federalne przestępstwo spisku (conspiracy ...
http://www.vagla.pl/prawo_023.htm

znacznie częściej spotykane jest natomiast "oskarżenie o spisek" - może dałoby się to jakoś wpleść...
Selected response from:

Szymon Cegielka
Grading comment
Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4przestępstwo /zbrodnia spisku
Szymon Cegielka
3 +1przynależność do związku mającego na celu popełnienie przestępstwa
Jabberwock


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
przestępstwo /zbrodnia spisku


Explanation:
przy czym "zbrodnia" zdaje się być trochę przesadzone...

... z dwóch szefów międzynarodowego gangu zajmującego się piractwem komputerowym
(DrinkOrDie), został oskarżony o federalne przestępstwo spisku (conspiracy ...
http://www.vagla.pl/prawo_023.htm

znacznie częściej spotykane jest natomiast "oskarżenie o spisek" - może dałoby się to jakoś wpleść...

Szymon Cegielka
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bardzo dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malina9: przestepstwo spisku
21 mins

agree  mdarron: zdecydowanie "przestepstwo"
2 hrs

agree  Jerzy Gzula
5 hrs

agree  bartek
6 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przynależność do związku mającego na celu popełnienie przestępstwa


Explanation:
Wiem, że idę trochę pod prąd, ale skoro ma być prawniczo...

Cechami "związku" w ujęciu prawa karnego są trwałe formy organizacyjne, oznaczone kierownictwo oraz określona dyscyplina członków. ... Związkiem może być zarówno spisek - który ma na celu dokonanie ściśle oznaczonego przestępstwa jak i banda - zorganizowana w celu prowadzenia działalności przestępczej.
http://www.prawo.lex.pl/czasopisma/prokurator/teoipra.html
"Kto bierze udział w zorganizowanej grupie albo związku mającym na celu popełnianie przestępstw, w tym i przestępstw skarbowych, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."
http://www.kgp.gov.pl/statys/art258.htm
Przepisów ustawy nie stosuje się do podejrzanego, który w związku z udziałem w przestępstwie wymienionym w art. 1:
3) zakładał zorganizowaną grupę albo związek mający na celu popełnianie przestępstw lub taką grupą albo związkiem kierował.
http://www.republika.pl/przestepczosczorganizowana/praw_plik...
Kto grupę albo związek mający na celu popełnienie przestępstwa o charakterze terrorystycznym zakłada lub taką grupą lub związkiem kieruje, podlega karze pozbawienia wolności na czas nie krótszy od lat 3.
http://isip.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/06eb57a40c6b90dac1256...

Jabberwock
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hadraadae
2 hrs