KudoZ home » English to Polish » Law (general)

mandatory and optional grounds

Polish translation: podstawy obligatoryjne i fakultatywne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mandatory and optional grounds
Polish translation:podstawy obligatoryjne i fakultatywne
Entered by: Dorota Strzyzewska-Kingori

19:05 Aug 8, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: mandatory and optional grounds
Odmowienie wykonania EAW moze opierac sie o 3 'mandatory grounds'(np. amnestia) lub 8 'optional grounds'.
damiana
obligatoryjne i fakultatywne podstawy
Explanation:
Obligatoryjne i fakultatywne podstawy odmowy wykonania ENA. Są one zawarte w Decyzji Ramowej Rady:

Artykuł 3
Obligatoryjna odmowa wykonania europejskiego nakazu aresztowania
(tu wymienione są 3 przypadki, mi.in. amnestia)

Artykuł 4
Fakultatywna odmowa wykonania europejskiego nakazu aresztowania (a tu 8 przypadków)






Selected response from:

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Grading comment
Bardzo dziekuje za tlumaczenie i istotne informacje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1obligatoryjne i fakultatywne podstawyDorota Strzyzewska-Kingori
3przyczyny konieczne i opcjonalne
Jerzy Czopik


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przyczyny konieczne i opcjonalne


Explanation:
propozycja

Jerzy Czopik
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
obligatoryjne i fakultatywne podstawy


Explanation:
Obligatoryjne i fakultatywne podstawy odmowy wykonania ENA. Są one zawarte w Decyzji Ramowej Rady:

Artykuł 3
Obligatoryjna odmowa wykonania europejskiego nakazu aresztowania
(tu wymienione są 3 przypadki, mi.in. amnestia)

Artykuł 4
Fakultatywna odmowa wykonania europejskiego nakazu aresztowania (a tu 8 przypadków)









    Reference: http://www.ms.gov.pl/ue/translation/32002F0584_pl.doc
Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Grading comment
Bardzo dziekuje za tlumaczenie i istotne informacje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Krahelska
43 mins
  -> dzięki!