KudoZ home » English to Polish » Law (general)

sagging

Polish translation: chod na miekkich/"gumowych" nogach


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sagging walk
Polish translation:chod na miekkich/"gumowych" nogach
Entered by: Malina9

03:46 Dec 3, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: sagging
Would you describe his walk as sagging?

Kontekst: prokurator pyta policjanta ktory aresztowal kolesia ktory byl w stanie wskazujacym na spozycie (alkoholu oczywiscie)

Jak to zgrabnie nazwac po polsku?
Malina9
nizej...
Explanation:
"Czy mozna powiedziec, ze szedl na ugietych nogach/ze uginaly sie pod nim nogi?" zaryzykowalbym "wolne tlumaczenie":... "plataly mu sie nogi"
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nizej...
mdarron
4miał niestabilny chódcynamon
4chwiejny
*eva*
4powłóczysty.. / miękki (chód / krok)
goodline
3ledwo trzymać się na nogachMarek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nizej...


Explanation:
"Czy mozna powiedziec, ze szedl na ugietych nogach/ze uginaly sie pod nim nogi?" zaryzykowalbym "wolne tlumaczenie":... "plataly mu sie nogi"

mdarron
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 213

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Latecka: Podoba mi sie "plataly". Nie sugeruje chwiejnosci tylko pewna taka niezbornosc.
16 hrs
  -> dzieki!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sagging walk
ledwo trzymać się na nogach


Explanation:
inna propozycja

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
powłóczysty.. / miękki (chód / krok)


Explanation:
powłóczyste ruchy są powolne, miękkie, i szerokie

Czy powłóczył (nogami) jak szedł?
Czy szedł na miękkich nogach ?
Czy miał miękkie nogi ?

A jeśli to taki sam koleś, jak jego koleś, to zrozumie też:
..."zmęczony" krok / chód...
Czy wyglądał na mocno/lekko "zmęczonego" ???

goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
chwiejny


Explanation:
szedł chwiejnym krokiem

Szedł chwiejnym krokiem zataczając się na boki - był pijany jak bela.
http://www.e-ksiazka.it.pl/strony/roz-14/33.htm

Szedł chwiejnym krokiem, z determinacją człowieka, który dokładnie wie, dokąd zmierza. Ręką, w której nie trzymał banknotu, uderzał się po głowie. Zataczając się, wkroczył do taniej drogerii z obu witrynami oblepionymi ogłoszeniami o przecenach.
http://czytelnia.onet.pl/0,1090756,do_czytania.html

*eva*
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 74

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
miał niestabilny chód


Explanation:
czy poruszał się niestabilnym krokiem
chwiejny chód
może tak?

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 5 mins (2004-12-03 12:52:11 GMT)
--------------------------------------------------

zataczał się?

cynamon
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 80