KudoZ home » English to Polish » Law (general)

General Partner

Polish translation: komplementariusz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:General Partner
Polish translation:komplementariusz
Entered by: Adam Lankamer

09:09 Feb 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / report on real estate investments
English term or phrase: General Partner
W moim tekście mam Fundusz, które jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością i w którym uczestnicża wspólnicy: limited partners i general partner. Terminy komandytariusz i komplementariusz występują w kontekście spółek komandytowych - czy mogę ich użyć też tutaj. Czy jest inne słowo na General PArtner?
Natalia Kreczmar
komplementariusz
Explanation:
po długiej analizie... chyba to jest właśnie to
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1komplementariusz
Adam Lankamer
4 -2partner glowny/odpowiedzialny
atche84


Discussion entries: 8





  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
general partner
partner glowny/odpowiedzialny


Explanation:
s.o.o. moze miec kilka partnerow o odpowiedzialnosci ograniczonej, lecz zawsze jeden z partnerow (glowny) musi miec pelna/calkowita odpowiedzialnosc - zasada w wielu krajach Europy

atche84
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 57

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Adam Lankamer: partnerzy są tylko w spółce partnerskiej; w jakich krajach sp. z o.o. nie jest do końca z o.o. ?
5 hrs

disagree  inmb: to dotyczy spólki komandytowej; również sformułowania "partner" jest błędne
1695 days

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
general partner
komplementariusz


Explanation:
po długiej analizie... chyba to jest właśnie to

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inmb
1695 days