KudoZ home » English to Polish » Law (general)

lawful excuse

Polish translation: okoliczość uchylająca bezprawność czynu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lawful excuse
Polish translation:okoliczość uchylająca bezprawność czynu
Entered by: Dorota Strzyzewska-Kingori

12:25 Feb 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / Law
English term or phrase: lawful excuse
The third defence is "lawful excuse"...
Iwonaa
Poland
okoliczość uchylająca bezprawność czynu
Explanation:
Słownik Jaślanów podaje: "prawne usprawiedliwienie", ale tak naprawdę chodzi o tzw. kontratypy czyli okoliczności uchylające bezprawność czynu: obronę konieczną (art.25kk), stan wyższej konieczności (art.26kk)itd. oraz kontratypy pozaustawowe: zgoda pokrzywdzonego, ryzyko sportowe, czynności lecznicze itd.

Black's Law dictionary: a defense that arises because the defendant is not blameworthy for having acted in a way that would otherwise be criminal, the following are the traditional excuses: duress, entrapment, infancy, insanity...

Przejrzyj taże inne odpowiedzi
http://www.proz.com/?sp=h&id=859042
Selected response from:

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Grading comment
Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3okoliczość uchylająca bezprawność czynuDorota Strzyzewska-Kingori
4 -3okoliczność łagodząca
Adam Lankamer


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
okoliczność łagodząca


Explanation:
IMHO

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2253

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Dorota Strzyzewska-Kingori: to zupełnie inna okoliczność
1 hr
  -> masz rację, pogubiłem się i nie doczytałem :-)

disagree  Jabberwock: KudoZ to nie teleturniej... Patrz: http://www.proz.com/post/120111 // Zasady Kudoz wymagają, aby odpowiedzi na pytania były poparte źródłami, które u ciebie nie występują (zwłaszcza PRO). Jeśli bawimy się w zgadywankę, to ustawiamy confidence na 1. I tyle
1 hr
  -> jeśli masz coś do powiedzenia, dopisz się po prostu do wątku powyżej :-)

disagree  anglista: podpisuję się pod powyższym wątkiem J
3662 days
The asker has declined this answer

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
okoliczość uchylająca bezprawność czynu


Explanation:
Słownik Jaślanów podaje: "prawne usprawiedliwienie", ale tak naprawdę chodzi o tzw. kontratypy czyli okoliczności uchylające bezprawność czynu: obronę konieczną (art.25kk), stan wyższej konieczności (art.26kk)itd. oraz kontratypy pozaustawowe: zgoda pokrzywdzonego, ryzyko sportowe, czynności lecznicze itd.

Black's Law dictionary: a defense that arises because the defendant is not blameworthy for having acted in a way that would otherwise be criminal, the following are the traditional excuses: duress, entrapment, infancy, insanity...

Przejrzyj taże inne odpowiedzi
http://www.proz.com/?sp=h&id=859042

Dorota Strzyzewska-Kingori
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 74
Grading comment
Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adam Lankamer: ew. 'wyłączająca' bezprawność itd.
9 mins

agree  bartek
25 mins

agree  anglista
3662 days