ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

constructive receipt

Polish translation: domniemane przyjecie (potwierdzenie)

01:18 Feb 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: constructive receipt
Manager, Trading and Market Services, or to Subscriber at the last address known to the Vendor, and shall be deemed to have been duly given upon actual receipt by the parties, or upon constructive receipt if sent by certified mail, postage pre-paid, return receipt requested, at such address or to such other address as any party hereto shall hereafter specify by written notice to the other party or parties hereto.
big_fish
Polish translation:domniemane przyjecie (potwierdzenie)
Explanation:
TG
Selected response from:

Teresa Goscinska
Grading comment
Dziękuję,
Krzysztof
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1domniemane przyjecie (potwierdzenie)
Teresa Goscinska
4 +1domniemanie odbioru
Andrzej Glazek
5 -1rzeczywiste otrzymaniedarotob
4dorozumiany odbiór
Jakub Szacki
4 -1odbiór pośredni
Araksia Sarkisian


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
domniemane przyjecie (potwierdzenie)


Explanation:
TG

Teresa Goscinska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 723
Grading comment
Dziękuję,
Krzysztof

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Glazek: Although "potwierdzenie" is out of place here.
2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
odbiór pośredni


Explanation:
czyli odbiór nie jest bespośredni, tylko przy dostarczeniu pocztą poleconą, za potwierdzeniem odbioru...it.d.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-14 05:32:25 (GMT)
--------------------------------------------------

Znalazłam jeszcze to:Ogólnie rzecz biorąc, różne tryby adresowania są złożeniami adresowania pośredniego i względnego przy użyciu różnych specjalizowanych rejestrów.

Hasło opracowano na podstawie “Słownika Encyklopedycznego - Informatyka” Wydawnictwa Europa. Autor - Zdzisław Płoski. ISBN 83-87977-16-0. Rok wydania 1999.
Odbiór względny ...?


--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-14 05:34:38 (GMT)
--------------------------------------------------

Adres pośredni
http://wiem.onet.pl/wiem/015746.html

Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Glazek: Definitely wrong in this context. Might work in IT though :).
38 mins
  -> Glad, that you manage to find the solution based on the two previous answers...lol

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
domniemanie odbioru


Explanation:
This is the heading of a section, right? So a nominal form would be more natural. "Odbioru" as is "zwrotne potwierdzenie odbioru", for instance.

"Domniemanie doręczenia" is another possibility.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-14 21:23:33 (GMT)
--------------------------------------------------

Black\'s Law Dictionary:
Constructive: That which is established by the mind of the law in its act of construing facts, conduct, circumstances, or instruments. (...) hence inferred, implied, or made out by legal interpretation.

Andrzej Glazek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 214

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: This mixsture sounds better...lol
49 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dorozumiany odbiór


Explanation:
OR przyjecie
moze sie myle, ale domniemany moze oznaczac "niby" - niby odebrany, ale w istocie nie a chodzi o cos takiego, co da sie wywnioskowac na podstawie faktow.
Stad ten pomysl, NB jest to jedno ze znaczen podane w Slowniku terminologii prawn. i ekon. ang-pol Jaslanow

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1857

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
rzeczywiste otrzymanie


Explanation:
Zdedydowanie nie domniemanie IMHO. Constructive receipt to rzeczywiste otrzymanie, czyli wlasnie nie domniemywa sie doreczenia. Jak sie wymaga constructive receipt to zwykle potem pisz w umowach ze korespondencja bedzie wysylana , poczte polecona lub certyfikowana itd. ze zwrotka na ktorej jest data otrzymania i od tej daty liczy sie np.termin. Jesli jest wysylane przez baillif-a lub doreczane osobiscie to w kontekscie jest slowo actual receipt (ktory mozna ustalic przy przesylce pocztowej tylko w opisany przezemnie sposob.


    Reference: http://www.cam.org/~darotob/avocats.html
darotob
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 551

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Glazek: "Actual receipt" to dobiór faktyczny/rzeczywisty. "Constructive receipt" natomiast ma miejscce, jeśli (w tym wypadku) pismo zostało prawidłowo wysłane pocztą poleconą za zwrotnym poświadczeniem odbioru. Cf. construcive w "Black's Law Dictionary".
10 hrs
  -> czasem warto przeczytac komentarz - czego nie zrobiles. Dokladnie tak jak powolane przez Ciebie zrodla skomentowalem. Tu nigdzie nie ma domniemania (to jest jezyk prawniczy).