KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

subscription amount

Polish translation: wklad pieniezny na pokrycie obejmowanych akcji OR: kwota subskrypcji


11:17 Mar 3, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents / commercial law
English term or phrase: subscription amount
each party will subscribe for half of the capital stock and will contribute x% of the party's subscription amount immediately and the remainder on the mand from the company's general manager.
Grommit
United Kingdom
Polish translation:wklad pieniezny na pokrycie obejmowanych akcji OR: kwota subskrypcji
Explanation:
Kodeks spolek handlowych mowi klasycznie o "wnoszeniu wkladu na pokrycie kapitalu zakladowego" (np. § 4. Akcjonariusz może wykonywać przyznane mu szczególne uprawnienia związane z akcją uprzywilejowaną po zakończeniu roku obrotowego, w którym wniósł w pełni swój wkład na pokrycie kapitału zakładowego).
Tutaj wklad jest "pieniezny" (=amount), a wnoszony jest na pokrycie akcji "obejmowanych", gdyz tak zwykle tlumaczymy "subscribing for shares".

Natomiast propozycje skroconej "kwoty subskrypcji" popiera bilans nastepujacego funduszu:

PTE DOM - Nasza Oferta - Prospekt emisyjny
... Nota C). Pozosta?e ?rodki: Kwota subskrypcji z tytu?u zapisu na akcje MCI Management
SA serii E, wykazana zgodnie z pismem Urz?du Nadzoru DPF/788/01/AKC ...
www.ptedom.pl/oferta/bilans.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 12:12:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Dla sp. z o.o. o \"obejmowaniu\" udzialow patrz np. ksh:


Art. 154. § 1. Kapitał zakładowy spółki powinien wynosić co najmniej 50.000 złotych.
§ 3. Udziały nie mogą być obejmowane poniżej ich wartości nominalnej. Jeżeli udział jest obejmowany po cenie wyższej od wartości nominalnej, nadwyżkę przelewa się do kapitału zapasowego.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wklad pieniezny na pokrycie obejmowanych akcji OR: kwota subskrypcjiJacek Krankowski
4wartość objętych udziałów
Andrzej Glazek


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wartość objętych udziałów


Explanation:
Zaproponowane tłumaczenie opiera się na kontekście. Patrz moja uwaga przy odpowiedzi na pytanie o "right of first refusal".

Andrzej Glazek
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 214

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wklad pieniezny na pokrycie obejmowanych akcji OR: kwota subskrypcji


Explanation:
Kodeks spolek handlowych mowi klasycznie o "wnoszeniu wkladu na pokrycie kapitalu zakladowego" (np. § 4. Akcjonariusz może wykonywać przyznane mu szczególne uprawnienia związane z akcją uprzywilejowaną po zakończeniu roku obrotowego, w którym wniósł w pełni swój wkład na pokrycie kapitału zakładowego).
Tutaj wklad jest "pieniezny" (=amount), a wnoszony jest na pokrycie akcji "obejmowanych", gdyz tak zwykle tlumaczymy "subscribing for shares".

Natomiast propozycje skroconej "kwoty subskrypcji" popiera bilans nastepujacego funduszu:

PTE DOM - Nasza Oferta - Prospekt emisyjny
... Nota C). Pozosta?e ?rodki: Kwota subskrypcji z tytu?u zapisu na akcje MCI Management
SA serii E, wykazana zgodnie z pismem Urz?du Nadzoru DPF/788/01/AKC ...
www.ptedom.pl/oferta/bilans.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-03 12:12:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Dla sp. z o.o. o \"obejmowaniu\" udzialow patrz np. ksh:


Art. 154. § 1. Kapitał zakładowy spółki powinien wynosić co najmniej 50.000 złotych.
§ 3. Udziały nie mogą być obejmowane poniżej ich wartości nominalnej. Jeżeli udział jest obejmowany po cenie wyższej od wartości nominalnej, nadwyżkę przelewa się do kapitału zapasowego.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Glazek: Zgoda, tyle że wydaje się, że tu chodzi o spółkę z o.o. (patrz poprzednie pytania Grommita, wszczególności dot. "Deed"). To wygląda na dalszy ciąg tej samej umowy.
32 mins
  -> Przez kilka dni nie sledzilem pytan

agree  Lota
2 hrs

agree  Magda Dziadosz: z o.o. czy nie z o.o, kwota subskrypcji
5 hrs