KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

writ of summons

Polish translation: wezwanie


08:28 Mar 18, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: writ of summons
wezwanie takie na sprawe rozwodowa.
Lota
United States
Polish translation:wezwanie
Explanation:
Swistek, ktory dostajemy ma po prostu naglowek "WEZWANIE" - nizej jest wyjasnione kto, kogo i w jakiej sprawie. Natomiast, zeby blizej sprecyzowac o jakie wezwanie chodzi, w mojej praktyce najczesciej operuje sie terminem "wezwanie sadowe"

Pozdrawiam,

J.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thank you and best wishes.

Lota
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4wezwanieJacek Krankowski
4 +1nakaz stawienia się w sądzie...anglista
4 +1nakaz stawienia się w sądzie celem podjęcia obrony
Robert Pranagal


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nakaz stawienia się w sądzie celem podjęcia obrony


Explanation:
słownik terminologii prawniczej:

writ of summons = nakaz stawienia się w sądzie celem podjęcia obrony

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-18 08:34:42 (GMT)
--------------------------------------------------

also:

WRIT OF SUMMONS = NAKAZ STAWIENNICTWA
(Słownik prawa)


Robert Pranagal
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 1167

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  anglista: no to mnie ubiegłeś (08:39 ;-D)
5 mins

agree  maciejm
14 hrs

disagree  Andrzej Sobkowiak: WOS jest to sciesle rzecz biorac czynnosc sadu odpowiadajaca Doreczeniu pozwu przez sad w polskim procesie cywilnym. Ma ona w pierwszym rzedzie na celu uzyskanie od pozwanego Odpowiedzi na pozew. WOS nie musi wcale zawierac wezwania do stawienia sie w sad
733 days

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nakaz stawienia się w sądzie...


Explanation:
..celem podjęcia obrony (tak dokładnie pisze E.Ożga - Słownik terminologii prawniczej)
writ - nakaz (sądowy)
summons - wezwanie do sądu

anglista
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 454

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maziak
49 mins
  -> Thank you very much

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
wezwanie


Explanation:
Swistek, ktory dostajemy ma po prostu naglowek "WEZWANIE" - nizej jest wyjasnione kto, kogo i w jakiej sprawie. Natomiast, zeby blizej sprecyzowac o jakie wezwanie chodzi, w mojej praktyce najczesciej operuje sie terminem "wezwanie sadowe"

Pozdrawiam,

J.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thank you and best wishes.

Lota

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Glazek
1 hr

agree  Maciej Zimecki
2 hrs

agree  Teresa Goscinska
14 hrs

agree  anglista: to prawda
22 hrs