KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

publicly held company

Polish translation: spolka publiczna


10:28 Mar 27, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: publicly held company
??
ZUZA
United Kingdom
Polish translation:spolka publiczna
Explanation:
J.
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spolka publicznaJacek Krankowski
4Spółka akcyjna
Araksia Sarkisian


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spolka publiczna


Explanation:
J.

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: ew. gieldowa. Uwaga: nie akcyjna. Nie kazda SA jest spolka publiczna.
3 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Spółka akcyjna


Explanation:
Akcjonariat,

1) Forma prywatnej własności kapitału przedsiębiorstwa zwana spółką akcyjną. Polega na współuczestnictwie w tej własności wielu (rzadziej występują jedno- lub kilkuosobowe spółki akcyjne) podmiotów gospodarczych (gospodarstw domowych, przedsiębiorstw i państwa), które nabywają prawa współwłasności i prawa pochodne (prawo do dywidendy oraz inne, zależne od liczby i rodzaju posiadanych akcji, przewidziane w statucie spółki) w momencie zakupu akcji bądź na rynku pierwotnym, bądź wtórnym (rynek kapitałowy). Utrata tych praw następuje z chwilą sprzedaży akcji na rynku wtórnym.

2) Ogół posiadaczy akcji danej spółki akcyjnej.


Akcje SA z szerokim akcjonariatem - wystawione na giełdzie.



    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00d7ff.html
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376