KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Guardian

Polish translation: Kurator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Guardian
Polish translation:Kurator
Entered by: Eva Hussain

13:05 May 14, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Guardian
You can apply for an order appointing a guardian, to make personal and lifestyle decisions, or an administrator, to make financial and legal decisions.
Eva Hussain
Australia
kurator
Explanation:
"Na przykład jest taka instytucja kuratora, która mogłaby być częściej wykorzystywana w sprawach rodzinnych; w sytuacji, kiedy występuje konflikt między interesami dziecka a jednego z rodziców, zwłaszcza jedynego rodzica reprezentującego interesy dziecka" - powiedziała dyr. Rdzanek-Piwowar.
wiadomosci.tvp.com.pl/krakow/KryminalnePrawne/ rok2002/4/4/dzieckog17/dzieckog17.asp
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Thanks!

Eva
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4kuratorJacek Krankowski
4 +1opiekun
Barbara Szelest-VanDussen


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opiekun


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-14 13:15:48 (GMT)
--------------------------------------------------

OPIEKUN Z URZEDU/PRAWNY

\"W przypadku osób samotnych - opiekun z urz?du . ...\"

samisobie.clan.pl/DEUTCH/ondeutch.htm

Barbara Szelest-VanDussen
United States
PRO pts in pair: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lota
1 hr

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
kurator


Explanation:
"Na przykład jest taka instytucja kuratora, która mogłaby być częściej wykorzystywana w sprawach rodzinnych; w sytuacji, kiedy występuje konflikt między interesami dziecka a jednego z rodziców, zwłaszcza jedynego rodzica reprezentującego interesy dziecka" - powiedziała dyr. Rdzanek-Piwowar.
wiadomosci.tvp.com.pl/krakow/KryminalnePrawne/ rok2002/4/4/dzieckog17/dzieckog17.asp

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Thanks!

Eva

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
10 mins

agree  maciejm: znam to z autopsji, bank zażądal ustanowienia kuratora dla mojego syna w sprawie spadkowej, chociaż konfliktu nijakiego nie ma, ale zawsze może odwlec wyplacenie pieniędzy :(
3 hrs

agree  Olaf
3 hrs

agree  Polangmar
3189 days