KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

The United Nations National Council of Women of the United States

Polish translation: Droga Michalino,


16:17 Aug 7, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Law/Patents
English term or phrase: The United Nations National Council of Women of the United States
Nazwa organizacji lub instytucji.
Kasia Kwiecien
Polish translation:Droga Michalino,
Explanation:
W tlumaczeniach nie ma czegos takiego jak "nie moze" bo "znaczy". Wszystko mozna co nie mozna byle z wolna i z ostrozna. Dlatego raz jeszcze namawiam wszystkich, ktorych swierzbi reka, aby zamiast "disagree" uzywali "neutral". Pozostawmy nieomylnosc bogom.


(Medal Za Warszawe 1939-1945). Instituted on October
26, 1945 by decree of KRAJOWA Rada Narodowa (NATIONAL Council). ...
www.geocities.com/Athens/Oracle/6585/pl4b2.htm
(+ many other sites with KRN)

AKRRP - Krajowa Rada Radców Prawnych
(National Council of Legal Advisers)
http://www.ecla.org/gb/members/poland.htm

Union of Associations - National Council of Road Hauliers
Zwiazek Stowarzyszen - Krajowa Rada Przewoznikow Drogowych
http://www.polandshanghai.com/links4.htm

Krajowa Rada Oczyszczania Miast i Gospodarki Odpadami
(National Council for Cleaning of the Cities and Waste Management) ul. ...
www.sce.doc.gov/documents/market_briefs/ environmental/Poland.html

Polski Zwiazek Dzialkowcow, Krajowa Rada w Warszawie. 1988:
Ed. ... 1994: Editorial. “Plenary Assembly of the PZD National Council”. Nr. ...
www.agrar.hu-berlin.de/foa/arc/ symp2000/papers/Bellows.htm

Juliusz Braun, chairman
of Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (National Council for Radio and ...
www.polishnews.pl/week13/coming13.html

Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Droga Michalino,Jacek Krankowski
5 +2komentarz do komentarza Jacka
leff
5 +1komentarz do AndrzejaJacek Krankowski
4 +1Narodowa Rada Kobiet Stanów Zjednoczonych (Ameryki Północnej) przy ONZ
Andrzej Lejman
3Pozarządowa organizacja Krajowa Rada Kobiet (Stanów Zjednoczonych)
Araksia Sarkisian


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Narodowa Rada Kobiet Stanów Zjednoczonych (Ameryki Północnej) przy ONZ


Explanation:
Propozycja.
Ale jako nazwę własną, nie mającą odniesienia do polskich realiów, pozostawiłbym w oryginale.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 06:46:53 (GMT)
--------------------------------------------------

Państwa, Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone Ameryki Północnej
http://wiem.onet.pl/wiem/0112a8.html

Więc jak to jest?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 06:54:41 (GMT)
--------------------------------------------------

Ale rzeczywiście:
AMBASADA STANÓW ZJEDNOCZONYCH W WARSZAWIE
SEKCJA KONSULARNA
Aleje Ujazdowskie 26/31
00-540 Warszawa






Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adela Bak
12 hrs

neutral  leff: To nie pierwszy i nie jedyny błąd w WIEM. Ale pociesz się, że Encyklopedia PWN też miewa interesujące wpadki (a w niej są Stany Zjednoczone Ameryki). Co najmniej od 1997 roku oficjalna nazwa tego państwa po polsku brzmi właśnie tak, jak podał Jacek. :-)
14 hrs

neutral  pidzej: Ambasada to akurat się nazywa Ambasada Amerykańska wg ich własnych pieczątek
15 hrs
  -> Ale na stronie internetowej mają tak, jak napisałem.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
komentarz do Andrzeja


Explanation:
1) Wolalbym "Krajowa" Rada...
2) najczesciej instytucje z UN w nazwie tlumaczone sa na polski uzywajac nie ONZ ale NZ, np. UNDP = Program Narodow Zjednoczonych ds. Rozwoju, UNESCO = Organizacja NZ ds. Oswiaty..., z drugiej jednak strony nie jestem przekonany co do "Krajowa Rada NZ ds. Kobiet Stanow Zjednoczonych". Ale moze?
3) cos na czym osobiscie b. mi zalezy: nie istnieje panstwo o nazwie Stany Zjednoczone Ameryki Polnocnej, tak jak nie istnieje po angielsku "United States of North America"!

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: zgoda co do 1) A co do 3) to nic na to nie poradzisz - taka jest oficjalna polska nazwa USA
8 mins
  -> Ze wzgledow, nad ktorymi nie bede sie tu rozwodzil musze kategorycznie zaprzeczyc: to malo znane - jak sie czesto w Polsce okazuje - panstwo nazywa sie Stany Zjednoczone Ameryki!!!

disagree  Adela Bak: Nie moze byc"Narodowa".Krajowa znaczy "home" Narodowa znaczy National.
8 hrs

agree  Araksia Sarkisian: Mam wątpliwości co do pytania, smth is missing...:)
16 hrs

agree  anglista: Krajowa here
1 day20 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
komentarz do komentarza Jacka


Explanation:
Swój powrót do KudoZ muszę rozpocząć od pokajania - Jacek ma RACJĘ!!!

W związku z tym moje 'neutral' proszę potraktować jako pełne 'Agree'

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: Dzieki! Pocieszam: na takim samym potknieciu zlapalem w TV Nowaka-Jezioranskiego oraz rozne polskie instytucje na pismie. Przy okazji: zdecydowanie polecam wszystkim "neutral" na rozne okazje swierzbienia reki!
33 mins

agree  Araksia Sarkisian: http://www.usinfo.pl/mission/
16 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Droga Michalino,


Explanation:
W tlumaczeniach nie ma czegos takiego jak "nie moze" bo "znaczy". Wszystko mozna co nie mozna byle z wolna i z ostrozna. Dlatego raz jeszcze namawiam wszystkich, ktorych swierzbi reka, aby zamiast "disagree" uzywali "neutral". Pozostawmy nieomylnosc bogom.


(Medal Za Warszawe 1939-1945). Instituted on October
26, 1945 by decree of KRAJOWA Rada Narodowa (NATIONAL Council). ...
www.geocities.com/Athens/Oracle/6585/pl4b2.htm
(+ many other sites with KRN)

AKRRP - Krajowa Rada Radców Prawnych
(National Council of Legal Advisers)
http://www.ecla.org/gb/members/poland.htm

Union of Associations - National Council of Road Hauliers
Zwiazek Stowarzyszen - Krajowa Rada Przewoznikow Drogowych
http://www.polandshanghai.com/links4.htm

Krajowa Rada Oczyszczania Miast i Gospodarki Odpadami
(National Council for Cleaning of the Cities and Waste Management) ul. ...
www.sce.doc.gov/documents/market_briefs/ environmental/Poland.html

Polski Zwiazek Dzialkowcow, Krajowa Rada w Warszawie. 1988:
Ed. ... 1994: Editorial. “Plenary Assembly of the PZD National Council”. Nr. ...
www.agrar.hu-berlin.de/foa/arc/ symp2000/papers/Bellows.htm

Juliusz Braun, chairman
of Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (National Council for Radio and ...
www.polishnews.pl/week13/coming13.html



Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: w 100%
14 mins

neutral  Adela Bak: Sorry! It's 2:11 am here and I'm just too tired. That's why I've made a mistake.
1 hr

agree  Araksia Sarkisian: And that's quite understandable!...:)
6 hrs

agree  anglista: i jeszcze jedno: proszę podaj swój algorytm na przekształcenie świerzbienia ręki w umiejętność napisania konstruktywnej informacji jak powyższa (wiele razy już mnie świerzbiło... ;-))))
1 day10 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Pozarządowa organizacja Krajowa Rada Kobiet (Stanów Zjednoczonych)


Explanation:


...A correspondent asked for an explanation of a disturbance that had occurred on Monday afternoon during the meeting of the General Assembly.

Mr. Eckhard said that was the incident in which a woman shouted from the balcony of the General Assembly. Laila Jazayeri was arrested by the New York City Police on Monday evening. She was charged with criminal trespass and disorderly conduct. Following a court arraignment, she was released on the condition that she would not repeat such behaviour and the case was adjourned. In response to follow-up questions, Mr. Eckhard added that Ms. Jazayeri was a resident of London and was working for a non-governmental organization, the National Council of Women for the United States. She had a valid two-week United Nations pass, and she was thought to be an Iranian national.
(From 24 Sep 1998 DAILY BRIEFING OF OFFICE OF SPOKESMAN FOR SECRETARY-GENERAL...)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 15:40:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Jako NGO może i mają przedstawicielstwo/przedstawiciela w ONZ. Mam wątpliwości czy pytanie jest pełne.


    Reference: http://srch1.un.org/plweb-cgi/fastweb?state_id=1028816426&vi...
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 376