KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

staff retention rate

Polish translation: wskaźnik rotacji personelu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:staff retention rate
Polish translation:wskaźnik rotacji personelu
Entered by: nikita11

21:25 Aug 11, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: staff retention rate
Our company has the highest professional staff retention rate for a global firm in our profession.
nikita11
wskaźnik rotacji personelu
Explanation:
lub
... rotacji kadr

z tym że uwaga:

To znaczenie jest PRZECIWIEŃSTWEM znaczenia angielskiego - czyli:
"Nasza firma ma najniższy wskaźnik rotacji fachowego personelu (kadr)..."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-11 22:03:05 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Duża rotacja kadr obniża morale i źle wpływa
na funkcjonowanie całej organizacji.\"
[http://www.idea-mc.pl/idea-mc.nsf/f7c8d6b2b0703cd3c125692e00...]

\"istotnym wskaźnikiem zdrowia organizacji, jednak ich źródłem są dzisiaj przede wszystkim takie zjawiska jak lojalność klientów, niska rotacja kadr\"
[http://www.sprzedaz.info.pl/artykuly/1030.htm]

\"Gdy rotacja kadr jest duża, może dojść do sytuacji, że będziemy
ciągle inwestować w pracowników i niewiele na tym zarabiać\"
[http://www.masterpage.com.pl/outlook/majaglow.html]

\"Z kolei niewielka rotacja kadr w Grupie HESTIA
stanowi silna motywację do identyfikowania się z firmą.\"
[http://www.hestia.pl/pls/h/!m.main?EL_ID=1078&TOP_ID=403]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-11 22:15:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Uwaga do odpowiedzi Dra Waldemara Labusgi:
Skorzystałem z zaproponowanej metody wyszukiwania w Google i uzyskałem 29 trafień. Ale tylko DWA z nich zawierały określenie \'retencja personelu\'! Podtrzymuję więc swoją tezę, że jest to straszliwa nowomowa i uważam, że należy zwalczać tę zarazę póki czas - póki na dobre nie zakorzeniła się w języku polskim.
Selected response from:

leff
Grading comment
Wielki ukłon w podzięce :))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wskaźnik rotacji personelu
leff
4 +2stabilno¶ć zatrudnienia1 A Tradovium
5 +1retencja personelu - komentarz
Andrzej Lejman
4poziom retencji personelu
labusga


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
stabilno¶ć zatrudnienia


Explanation:
lub współczynnik stabilno¶ci zatrudnienia

1 A Tradovium
Poland
PRO pts in pair: 137

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Magda Dziadosz
39 mins

agree  Andrzej Lejman: współczynnik stabilności zatrudnienia - tak.
52 mins

neutral  pidzej: ja stabilność widze od strony pracownika, znaczy że tu nie zwalniają, a nie kadrowego, że niewielu od nich ucieka
1 hr

neutral  leff: Odbieram to dokładnie tak jak Pidzej, ale nie chciałem się wyrywać przed szereg
1 hr

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wskaźnik rotacji personelu


Explanation:
lub
... rotacji kadr

z tym że uwaga:

To znaczenie jest PRZECIWIEŃSTWEM znaczenia angielskiego - czyli:
"Nasza firma ma najniższy wskaźnik rotacji fachowego personelu (kadr)..."

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-11 22:03:05 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Duża rotacja kadr obniża morale i źle wpływa
na funkcjonowanie całej organizacji.\"
[http://www.idea-mc.pl/idea-mc.nsf/f7c8d6b2b0703cd3c125692e00...]

\"istotnym wskaźnikiem zdrowia organizacji, jednak ich źródłem są dzisiaj przede wszystkim takie zjawiska jak lojalność klientów, niska rotacja kadr\"
[http://www.sprzedaz.info.pl/artykuly/1030.htm]

\"Gdy rotacja kadr jest duża, może dojść do sytuacji, że będziemy
ciągle inwestować w pracowników i niewiele na tym zarabiać\"
[http://www.masterpage.com.pl/outlook/majaglow.html]

\"Z kolei niewielka rotacja kadr w Grupie HESTIA
stanowi silna motywację do identyfikowania się z firmą.\"
[http://www.hestia.pl/pls/h/!m.main?EL_ID=1078&TOP_ID=403]

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-11 22:15:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Uwaga do odpowiedzi Dra Waldemara Labusgi:
Skorzystałem z zaproponowanej metody wyszukiwania w Google i uzyskałem 29 trafień. Ale tylko DWA z nich zawierały określenie \'retencja personelu\'! Podtrzymuję więc swoją tezę, że jest to straszliwa nowomowa i uważam, że należy zwalczać tę zarazę póki czas - póki na dobre nie zakorzeniła się w języku polskim.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Wielki ukłon w podzięce :))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: najniższy wskaźnik rotacji personelu - inna możliwość, tak.
52 mins

agree  pidzej: albo fluktuacji
58 mins
  -> O! 'Fluktuacja kadr' też jest dobra :-)

agree  Piotr Kurek: wskaĽnik fluktuacji
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poziom retencji personelu


Explanation:
Nasze przedsiębiorstwo ma najwyższy poziom retencji personalu spośród wszystkich firm w naszym zawodzie






    Reference: http://www.swiatmarketingu.pl/publikacje/publ2002_1/z_waskow...
labusga
Argentina
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: 'retencja personelu' to jakaś straszliwa nowomowa. Mnie uszy bolą kiedy coś takiego słyszę - nothing personal :-)
5 mins
  -> Naprawde? To prosze spojrzec na http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=pozio...

neutral  Magda Dziadosz: google googlem, a uszy i tak bolą
36 mins
  -> dixi ;-)

neutral  Andrzej Lejman: zbiorniki retencyjne - na wodę - to tak, od zawsze. Może musimy się pogodzic również z retencją personelu.
49 mins

neutral  pidzej: w internecie jest pełno naszej twórczości ale nie cały ten dorobek godny jest utrwalania i powielania; gdy zaś tłumaczenie sprowadzimy do dodawania polskich końcówek, zrobi to za nas średnio bystra sekretarka. Takie tłumaczenie to strzelanie sobie w stopę
20 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
retencja personelu - komentarz


Explanation:
Nie mogę odmówić pewnej logiki tego sformułowania. Zastanawiam się tylko, kto to zrozumie. Biorąc pod uwagę, że 65% mieszkańców naszego kraju nie rozumie, co do nich mówi telewizor, a jakiś 1% cokolwiek czyta, mam poważne obawy. A przecież trzeba to brać pod uwagę. Dlatego jestem za, a nawet przeciw. Za, bo muszę zaakceptować sens, ale zdecydowanie przeciw, gdy myślę o czytelnikach. I niech nikt nie mówi, że tekst jest przeznaczony dla specjalistów - wiem z doświadczenia, że właśnie oni mają często poważne luki w podstawach wykształcenia.

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: A jak nie zrozumie i zajrzy do słownika, to znajdzie tylko geologiczne oraz prawnicze znaczenie retencji i dalej nie będzie mieć pojęcia o co chodzi z tą 'retencją personelu' :-)
35 mins