KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

temporary restraining order

Polish translation: czasowy zakaz zbliżania się (do)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:temporary restraining order
Polish translation:czasowy zakaz zbliżania się (do)
Entered by: bochkor

13:58 Aug 18, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: temporary restraining order
Just legal. You know when you're barred by court order from going within, let's say, 30 miles or 5 miles of your spouse's or another person's home or workplace. Temporarily.
bochkor
czasowy sądowy zakaz zbliżania się do ...
Explanation:
.... osoby etc.

Such is the answer to your question.

"restraining order" itself means "nakaz sadowy".
If you are not in immediate danger but need protection, you can apply at Family Court for a temporary restraining order
http://www.sanmateocourt.org/famord.htm

sądowy zakaz zbliżania się sprawcy przemocy do ofiary, nakaz opuszczenia przez sprawcę wspólnie zajmowanego mieszkania).
http://www.oska.org.pl/niezbednik/
Selected response from:

bartek
Grading comment
Nakaz sądowy, to nie restraining order, to jest raczej (court) injunction lub prerogative order, podczas "restraining" raczej wyraża, że istnieje "ograniczenie" (restraint), także ten nakaz właśnie ograniczy sprawcę od zbliżania się do ofiary.

Ale tłumaczenie podane na górze jednak pasuje, także dziękuję bardzo i też za cytaty.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2czasowy sądowy zakaz zbliżania się do ...
bartek
4tymczasowy zakaz opuszczania miejsca zamieszkania/pobytuPiotr Kurek
3zakaz kontaktu zvaukling


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tymczasowy zakaz opuszczania miejsca zamieszkania/pobytu


Explanation:
proposal
hth

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
czasowy sądowy zakaz zbliżania się do ...


Explanation:
.... osoby etc.

Such is the answer to your question.

"restraining order" itself means "nakaz sadowy".
If you are not in immediate danger but need protection, you can apply at Family Court for a temporary restraining order
http://www.sanmateocourt.org/famord.htm

sądowy zakaz zbliżania się sprawcy przemocy do ofiary, nakaz opuszczenia przez sprawcę wspólnie zajmowanego mieszkania).
http://www.oska.org.pl/niezbednik/

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Nakaz sądowy, to nie restraining order, to jest raczej (court) injunction lub prerogative order, podczas "restraining" raczej wyraża, że istnieje "ograniczenie" (restraint), także ten nakaz właśnie ograniczy sprawcę od zbliżania się do ofiary.

Ale tłumaczenie podane na górze jednak pasuje, także dziękuję bardzo i też za cytaty.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff
0 min
  -> Dzięki :-)

agree  Miroslawa Jodlowiec
4171 days

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zakaz kontaktu z


Explanation:
Tego tez sie uzywa w polskich sadach

vaukling
United States
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 23