KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

loitering

Polish translation: włóczęgostwo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loitering
Polish translation:włóczęgostwo
Entered by: bochkor

00:49 Aug 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: loitering
W nielegalnym sensie, jako karalne przestępstwo. Są też takie tablicy "No loitering!"
bochkor
włóczęgostwo
Explanation:
nr 65 Dnia 21 lutego (6 marca) 1902 r. czwartek

Z sądów. O włóczęgostwo.

Obcych poddanych, którzy po dwukrotnem wydaleniu z granic państwa rosyjskiego, wracają po raz trzeci, kodeks karny stawia na równi z włóczęgami, stosując względem nich te same nader surowe środki represyjne
http://www.adwokatura.org.pl/aktualnosci_stolattemu_3402.htm

Część wygnały donikąd; to właśnie tę grupę miały kontrolować surowe kary za włóczęgostwo. Garstka popłynęła w nieznane, za ocean.
http://www.wiedzaizycie.pl/96083500.htm

Karany także za włóczęgostwo, żebractwo, nieobyczajność (jawnie demonstrował swój homoseksualizm). http://wiem.onet.pl/wiem/00db6e.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 06:14:02 (GMT)
--------------------------------------------------

w większości krajów przechodzących od feudalizmu w kapitalizm po nadaniu wolności wprowadzono kary za włóczęgostwo.
http://panda.bg.univ.gda.pl/~woitiki/prawo/eu2.html

W 1966 r. został aresztowany za włóczęgostwo i zesłany do sowchozu w Arykty.
http://www.kapucyni.pl/dziela_beatyfikacja.html

A ponieważ przebywanie na gościńcu było traktowane jako włóczęgostwo i żebractwo oraz surowo karane - taki człowiek musiał chyłkiem dostać się do miasta, gdzie jako \"wolny\" człowiek mógł się zatrudnić w dynamicznie rozwijającym się przemyśle
http://www.zb.eco.pl/zb/131/polemiki.htm
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dziękuję bardzo wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4włóczęgostwo
bartek
5szwendanie
Teresa Goscinska
5zakaz przebywania w danym miejscuJaroslaw


Discussion entries: 1





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
zakaz przebywania w danym miejscu


Explanation:
'Loitering' znaczy potocznie 'wałęsanie się', 'swędanie się', ale jeśli to jest użyte jako napis na jakiejś tablicy to musi to brzmieć bardziej oficjalnie - dlatego jest to zawsze zakaz przebywania na jakimś konkretnym terenie, np. w sądzie osobom bez wezwania sądowego, przed supermarketem osobom nie dokonującym zakupów, itp.

Jaroslaw
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 12

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
włóczęgostwo


Explanation:
nr 65 Dnia 21 lutego (6 marca) 1902 r. czwartek

Z sądów. O włóczęgostwo.

Obcych poddanych, którzy po dwukrotnem wydaleniu z granic państwa rosyjskiego, wracają po raz trzeci, kodeks karny stawia na równi z włóczęgami, stosując względem nich te same nader surowe środki represyjne
http://www.adwokatura.org.pl/aktualnosci_stolattemu_3402.htm

Część wygnały donikąd; to właśnie tę grupę miały kontrolować surowe kary za włóczęgostwo. Garstka popłynęła w nieznane, za ocean.
http://www.wiedzaizycie.pl/96083500.htm

Karany także za włóczęgostwo, żebractwo, nieobyczajność (jawnie demonstrował swój homoseksualizm). http://wiem.onet.pl/wiem/00db6e.html

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 06:14:02 (GMT)
--------------------------------------------------

w większości krajów przechodzących od feudalizmu w kapitalizm po nadaniu wolności wprowadzono kary za włóczęgostwo.
http://panda.bg.univ.gda.pl/~woitiki/prawo/eu2.html

W 1966 r. został aresztowany za włóczęgostwo i zesłany do sowchozu w Arykty.
http://www.kapucyni.pl/dziela_beatyfikacja.html

A ponieważ przebywanie na gościńcu było traktowane jako włóczęgostwo i żebractwo oraz surowo karane - taki człowiek musiał chyłkiem dostać się do miasta, gdzie jako \"wolny\" człowiek mógł się zatrudnić w dynamicznie rozwijającym się przemyśle
http://www.zb.eco.pl/zb/131/polemiki.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Dziękuję bardzo wszystkim!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
25 mins
  -> Dzięki, Piotrze :-)

agree  leff: jak najbardziej
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Maciej Zimecki
2 hrs
  -> Dzięki :-)

agree  Tomasz Niedbala: Oficjalnie - włóczęgostwo.
5 hrs
  -> Dzięki :-)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
szwendanie


Explanation:
zakaz szwendania sie
zakaz wstepu

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 723