KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

release and refunding bond

Polish translation: potwierdzenie przejęcia spadku i zobowiązanie do .....


17:44 Aug 22, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents / probate
English term or phrase: release and refunding bond
sprawa spadkowa - dokument dla s±du, zwalniaj±cy wykonawców ze zobowi±zań
makary
Polish translation:potwierdzenie przejęcia spadku i zobowiązanie do .....
Explanation:
.... zwrotu całości lub części otrzymanej masy spadkowej w przypadku wystąpienia uprawnionych roszczeń. Wykonawca (egzekutor) ostatniej woli podpisuje następnie taki dokument u sędziego (w sądzie) do spraw spadkowych i opiekuńczych.

W dokumencie chodzi o uwolnienie egzekutora od wszelkich roszczeń.

"Assuming no disagreement between the executor and the beneficiaries and that all are adult and competent, there is no need to expend the time and money for court accounting. The beneficiaries can sign documents indicating their approval and releasing the executor from claims. It is also customary for the beneficiaries to sign "Releases and Refunding Bonds." This is a two page paper whereby each beneficiary acknowledges receipt of the inheritance, releases all claims against the executor and agrees to refund all or a portion of what has been received should a valid claim be made against the estate at a later date. The executor then files these papers with the Surrogate, signifying that the estate is closed. "

http://www.capehart.com/ar-0700.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-23 06:45:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Dałam to jako potwierdxzenie przyjęcia spadku. W polskim prawie istnieje coś takiego jak \"zapewnienie spadkowe\". Jest to też potwierdzenie przejęcia spadku = THE ACCEPTANCE OF AN INHERITANCE. Dlatego nie poszłam tym tropem. A to potwierdzenie jest wystawiane dla potrzeb egzekutora i uwolnienia go od późniejszej walki ze spadkobiercami. Jeśli chcą się szarpać o majątek - to egzekutor nie jest juz w to mieszany. Jest to jakby potwierdzenie dobrego wywiązania się przez niego z nałożonego obowiązku. Po złożeniu w sądzie spadkowym - nic go już nie interesuje
Selected response from:

bartek
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3potwierdzenie przejęcia spadku i zobowiązanie do .....
bartek
5 +2Oświadczenie uwalniające egzekutora od odpowiedzialnści ...
bartek


Discussion entries: 1





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
potwierdzenie przejęcia spadku i zobowiązanie do .....


Explanation:
.... zwrotu całości lub części otrzymanej masy spadkowej w przypadku wystąpienia uprawnionych roszczeń. Wykonawca (egzekutor) ostatniej woli podpisuje następnie taki dokument u sędziego (w sądzie) do spraw spadkowych i opiekuńczych.

W dokumencie chodzi o uwolnienie egzekutora od wszelkich roszczeń.

"Assuming no disagreement between the executor and the beneficiaries and that all are adult and competent, there is no need to expend the time and money for court accounting. The beneficiaries can sign documents indicating their approval and releasing the executor from claims. It is also customary for the beneficiaries to sign "Releases and Refunding Bonds." This is a two page paper whereby each beneficiary acknowledges receipt of the inheritance, releases all claims against the executor and agrees to refund all or a portion of what has been received should a valid claim be made against the estate at a later date. The executor then files these papers with the Surrogate, signifying that the estate is closed. "

http://www.capehart.com/ar-0700.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-23 06:45:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Dałam to jako potwierdxzenie przyjęcia spadku. W polskim prawie istnieje coś takiego jak \"zapewnienie spadkowe\". Jest to też potwierdzenie przejęcia spadku = THE ACCEPTANCE OF AN INHERITANCE. Dlatego nie poszłam tym tropem. A to potwierdzenie jest wystawiane dla potrzeb egzekutora i uwolnienia go od późniejszej walki ze spadkobiercami. Jeśli chcą się szarpać o majątek - to egzekutor nie jest juz w to mieszany. Jest to jakby potwierdzenie dobrego wywiązania się przez niego z nałożonego obowiązku. Po złożeniu w sądzie spadkowym - nic go już nie interesuje


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian
3 hrs
  -> Dzięki. Wszystko w rękach Askera :-)

agree  Monika Rozwarzewska
506 days
  -> Dzięki :-)

agree  maciejm
508 days

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Oświadczenie uwalniające egzekutora od odpowiedzialnści ...


Explanation:
... i wyrażenie zgody na zwrot części lub całości masy spadkowej w przypadku wystąpienia uzasadnionych roszczeń.

Uzasadnienia - w pierwszej odpowiedzi

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-23 07:42:32 (GMT)
--------------------------------------------------

W prawie polskim taki dokument nie jest przewidziany. Zobacz, proszę: http://slimak.sciaga.net/prace/praca/8448.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Araksia Sarkisian: release - przekazanie praw majatkowych...i dalej..jw
1 hr
  -> Dziękuję. Celowo nie usunęłam swojej pierwszej odpowiedzi, bo wydaje mi się ona uzupełnieniem tej właśnie

agree  maciejm
508 days