KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Majority-Owned subsidiary

Polish translation: Konsolidacja wszystkich podmiotów zależnych, w których XXX


14:20 Oct 17, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Majority-Owned subsidiary
tytuł dokumentu:Consolidation of All Majority-Owned Subsidiaries
ZUZA
United Kingdom
Polish translation:Konsolidacja wszystkich podmiotów zależnych, w których XXX
Explanation:
jest podmiotem dominującym.
Propozycja.

podmiot dominujący - podmiot, który

posiada większość głosów w organach innego podmiotu (zależnego), także na podstawie porozumień z innymi uprawnionymi lub
jest uprawniony do powoływania lub odwoływania większości członków organów zarzadzających innego podmiotu (zależnego), lub
wiecej niż połowa członków zarządu drugiego podmiotu (zależnego) jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze pierwszego podmiotu, bądź innego podmiotu pozostajacego z tym pierwszym w stosunku zależności

Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
bardzo dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Konsolidacja wszystkich podmiotów zależnych, w których XXX
Andrzej Lejman
4podmiot zależny, w którym X (=podmiot dominujacy) ma wiekszosc glosow /ma udzial wiekszosciowyJacek Krankowski


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
podmiot zależny, w którym X (=podmiot dominujacy) ma wiekszosc glosow /ma udzial wiekszosciowy


Explanation:
Sorry, nic mi krocej nie przychodzi do glowy.

(W rachunkowosci: "jednostka" zalezna...)


--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-17 14:34:44 (GMT)
--------------------------------------------------

tak naprawde: ...wiekszosc glosow NA ZGROMADZENIU...

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Konsolidacja wszystkich podmiotów zależnych, w których XXX


Explanation:
jest podmiotem dominującym.
Propozycja.

podmiot dominujący - podmiot, który

posiada większość głosów w organach innego podmiotu (zależnego), także na podstawie porozumień z innymi uprawnionymi lub
jest uprawniony do powoływania lub odwoływania większości członków organów zarzadzających innego podmiotu (zależnego), lub
wiecej niż połowa członków zarządu drugiego podmiotu (zależnego) jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze pierwszego podmiotu, bądź innego podmiotu pozostajacego z tym pierwszym w stosunku zależności



Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466
Grading comment
bardzo dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: Clever
9 mins

agree  Przemysław Szkodziński
22 mins

agree  Maciej Zimecki
45 mins

agree  Piotr Kurek
2 hrs