KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

common law

Polish translation: common law


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:common law
Polish translation:common law
Entered by: Piotr Burzykowski

22:44 Oct 29, 2002
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: common law
system prawa angielskiego
Piotr Burzykowski
Poland
prawo kręgu common law
Explanation:
tylko dla odróżnienia od 'custom law'.

"Jest to podejście charakterystyczne dla systemów prawnych kręgu common law"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-30 00:34:48 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Inaczej jednak sprawa przedstawia się w systemie Common Law \"
[http://www.adwokatura.org.pl/aktualnosci_czypraworzymskie910...]

\"z uwzględnieniem prawa niektórych państw europejskich – francuskiego, systemu common law \"
[http://www.prawoizycie.infor.pl/2001/1201-1792/edukacja.html]

\"Inny typ systemu prawnego to system common law \"
[http://www.gimnazjum.pl/prawo/prawo3.phtml]

\"W uzasadnieniu wyroku znajduje odbicie podstawowa zasada systemu common law\"
[http://www.borgis.pl/czytelnia/pim/1999/04/08.html]

tego typu cytaty można mnożyć.
Selected response from:

leff
Grading comment
Thanks to all for your input.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6prawo zwyczajowePiotr Kurek
4 +1prawo kręgu common law
leff
4prawo zwyczajowe
lim0nka
Summary of reference entries provided
prawo precedensowePolangmar

  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
prawo zwyczajowe


Explanation:
Sl. praw P. Collin'a

pwk

Piotr Kurek
PRO pts in pair: 1716

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Icing
1 min
  -> dziękuję

agree  lim0nka: znowu się spóźniłam...
2 mins

agree  maciejm
7 mins

agree  leff
14 mins
  -> With 49,300 hits on google, I'd say it's a matter of preference. "Never" is quite a big word. See my added notes for examples.

agree  Przemysław Szkodziński
19 mins

agree  Magda Dziadosz: ano.
23 mins

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prawo zwyczajowe


Explanation:
tak podaje Wielki słownik PWN/Oxford

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Icing: ...me too )-:
3 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
prawo kręgu common law


Explanation:
tylko dla odróżnienia od 'custom law'.

"Jest to podejście charakterystyczne dla systemów prawnych kręgu common law"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-30 00:34:48 (GMT)
--------------------------------------------------

\"Inaczej jednak sprawa przedstawia się w systemie Common Law \"
[http://www.adwokatura.org.pl/aktualnosci_czypraworzymskie910...]

\"z uwzględnieniem prawa niektórych państw europejskich – francuskiego, systemu common law \"
[http://www.prawoizycie.infor.pl/2001/1201-1792/edukacja.html]

\"Inny typ systemu prawnego to system common law \"
[http://www.gimnazjum.pl/prawo/prawo3.phtml]

\"W uzasadnieniu wyroku znajduje odbicie podstawowa zasada systemu common law\"
[http://www.borgis.pl/czytelnia/pim/1999/04/08.html]

tego typu cytaty można mnożyć.


    Reference: http://www.arbitraz.republika.pl/koment/k_porz_publ.htm
leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
Thanks to all for your input.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: albo prawo precedensowe
3456 days




Reference comments


3456 days
Reference: prawo precedensowe

Reference information:
Prawo precedensowe (common law) obowiązuje przede wszystkim w państwach anglosaskich...
http://tinyurl.com/7ulw34p

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 40997