KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Equal Opportunity

Polish translation: równe szanse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equal opportunity
Polish translation:równe szanse
Entered by: Eva Hussain

08:49 Nov 11, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Equal Opportunity
Chodzi mi o poprawną polską nazwę w odniesieniu do "equal opportunity" w pracy, gdyż spotkałam się z kilkoma tłumaczeniami:
Równouprawnienie
Równe szanse
Równy dostęp
Eva Hussain
Australia
równe szanse
Explanation:
tak najczęściej

Program Równych Szans wspiera organizacje działające na rzecz wyrównywania dostępu do edukacji młodzieży z mniejszych miejscowości i uboższych środowisk, a także poszerzania możliwości kształcenia oraz przeciwdziałania izolacji społecznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-11-11 08:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

tu jeszcze coś ciekawego:

Platforma Równych Szans i Praw Kobieta zwana dalej Forum, jest dobrowolnym autonomicznym zrzeszeniem członków i sympatyków SLD, powołanym do realizacji programowych celów SLD i umożliwienia członkom partii oraz jej sympatykom uczestnictwa w pracach i działaniach zmierzających do osiągnięcia lego celu, kształtowania opinii i poglądów dotyczących sposobu realizacji zadań programowych oraz indywidualnych zainteresowań i ambicji jej uczestników.

www.jeleniogorski.sld-dolnyslask.pl/download/ karta_zasad_forum_rownych_szans_i_praw_kobiet.rtf
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
dzieki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8równe szanse
lim0nka
5rowne szanse/ rownouprawnienie
joannap
3rowne szanse
GingerR


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rowne szanse


Explanation:
nie wiem czy to oficjalna i poprawna wersja, ale ja zazwyczaj tak to tlumacze
ale tez zdarzylo mi sie widziec wersje z "dyskryminacja"... to znaczy jej brakiem :)
powodzenia

GingerR
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 515

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
equal opportunity
równe szanse


Explanation:
tak najczęściej

Program Równych Szans wspiera organizacje działające na rzecz wyrównywania dostępu do edukacji młodzieży z mniejszych miejscowości i uboższych środowisk, a także poszerzania możliwości kształcenia oraz przeciwdziałania izolacji społecznej dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2003-11-11 08:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

tu jeszcze coś ciekawego:

Platforma Równych Szans i Praw Kobieta zwana dalej Forum, jest dobrowolnym autonomicznym zrzeszeniem członków i sympatyków SLD, powołanym do realizacji programowych celów SLD i umożliwienia członkom partii oraz jej sympatykom uczestnictwa w pracach i działaniach zmierzających do osiągnięcia lego celu, kształtowania opinii i poglądów dotyczących sposobu realizacji zadań programowych oraz indywidualnych zainteresowań i ambicji jej uczestników.

www.jeleniogorski.sld-dolnyslask.pl/download/ karta_zasad_forum_rownych_szans_i_praw_kobiet.rtf


    Reference: http://www.batory.org.pl/szanse/
lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 3581
Grading comment
dzieki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MonikaSojka: zgadzam sie
3 mins
  -> dzięki :)

agree  GingerR: no tak, nie ma to jak neostrada :-(
4 mins
  -> niom! :o)

agree  Jakub Szacki: czy moze 'rownosc szans'
7 mins
  -> coś z tego, zależy od całego zdania; dzięki

agree  EWKA
50 mins

agree  leff
1 hr

agree  jirian
1 hr
  -> bardzo wszystkim dziękuję :)

agree  Stefan Simko
2 hrs

agree  Piotr Kurek
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rowne szanse/ rownouprawnienie


Explanation:
Organizacje, ktore uznaja program "equal opportunities", to takie ktore przy wyborze praconikow, studentow, itp, opieraja swe decyzje na umiejetnosciach kandydatow. Nie biora po uwage takich czynnikow jak plec, kolor skory, inwalidztwo (jezeli nie bedzie ono mialo wplywu na wydajnosc danej osoby).

www.comm-coll-hackney.ac.uk

EQUAL OPPORTUNITIES

-We are commitedto providing equal opportunities to all members of our community.

joannap
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 10