KudoZ home » English to Polish » Law/Patents

Cannabis Control Act

Polish translation: ustawa o kontroli nad konopiami indyjskimi


01:55 Nov 13, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: Cannabis Control Act
Dotyczy to Ustawy o Przeciwdziałaniu Narkomanii, ale chciałbym trzymać się oryginału i ładnie to ująć po polsku. Jest to Ustawa o Kontroli (właśnie - kontrola czego? - obtotu, użytku, zażywania, uzależnienia?) Konopi Indyjskich. Jeśli napiszemy tylko: "Ustawa o Kontroli Konopi" - to wyraźnie czegoś jeszcze tu brakuje. Proszę o sugestie.
Jaroslaw
United States
Polish translation:ustawa o kontroli nad konopiami indyjskimi
Explanation:
tu nie konopie mają być kontrolowane, tylko ma być roztoczona kontrola NAD konopiami i w wszystkimi zagadnieniami z nimi związanymi. A nazwy w języku polskim żadne tytuły, nawet ustaw, nie są pisane tak, że każde słowo zaczyna się od wielkiej litery. Tak więc jeśli miałby to być oficjalny tytuł ustawy, to brzmiałby on:

ustawa O kontroli nad konopiami indyjskimi

ale potraktowałem to raczej jako opis treści ustawy, a wtedy wszystko powinno być pisane małymi literami.
Selected response from:

leff
Grading comment
W moim konkretnym przypadku uważam, że to tłumaczenie najbardziej oddaje znaczenie oryginału. Jednocześnie bardzo dziękuję za te dodatkowe bardziej rozbudowane wersje, które też biorę pod uwagę. Dziękuję wszystkim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ustawa o kontroli nad konopiami indyjskimi
leff
4Ustawa o kontroli upraw konopii indyjskich oraz ich wprowadzania do obrotu
Ossetta


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cannabis control act
ustawa o kontroli nad konopiami indyjskimi


Explanation:
tu nie konopie mają być kontrolowane, tylko ma być roztoczona kontrola NAD konopiami i w wszystkimi zagadnieniami z nimi związanymi. A nazwy w języku polskim żadne tytuły, nawet ustaw, nie są pisane tak, że każde słowo zaczyna się od wielkiej litery. Tak więc jeśli miałby to być oficjalny tytuł ustawy, to brzmiałby on:

ustawa O kontroli nad konopiami indyjskimi

ale potraktowałem to raczej jako opis treści ustawy, a wtedy wszystko powinno być pisane małymi literami.

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 11240
Grading comment
W moim konkretnym przypadku uważam, że to tłumaczenie najbardziej oddaje znaczenie oryginału. Jednocześnie bardzo dziękuję za te dodatkowe bardziej rozbudowane wersje, które też biorę pod uwagę. Dziękuję wszystkim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  krzyna: Jak znam polskie nazewnictwo ustaw, to byłoby to coś jak: "Ustawa o kontroli upraw i dystrybucji konopii indyjskich" Traktujesz sprawę z angielską zwięzłości, do której chyba jeszcze nie doszliśmy :)
5 hrs

agree  PAS: re. krzyna: poza tym więcej znaków/ słów = więcej kasy na fakturze ;-))
5 hrs

agree  Maciej Zimecki
7 hrs

agree  Ossetta: Analogicznie do polskich ustaw z tej dziedziny "Ustawa o kontroli upraw konopii indyjskich oraz nadzoru nad ich wprowadzaniem do obrotu"
20 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ustawa o kontroli upraw konopii indyjskich oraz ich wprowadzania do obrotu


Explanation:
Ustawa o kontroli upraw konopii indyjskich oraz ich wprowadzania do obrotu

W komentarzu, nie widząc tekstu dałam błędną kolokację, przepraszam


    www.kprm.gov.pl/1937_2555.htm - 44k
Ossetta
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 363