KudoZ home » English to Polish » Linguistics

running nose

Polish translation: katar


21:12 May 14, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: running nose
I had to use a nasal spray for allergies every day because of a persistent running nose.
xxxnnowak
Polish translation:katar
Explanation:
ew. ponieważ ciągle ciekło mi z nosa
Selected response from:

Joanna Borowska
Poland
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8katarJoanna Borowska
4 +4cieknący nos
leff
4wycieg z nosaarletad
3cieknący katar
ZenonStyczyrz


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
katar


Explanation:
ew. ponieważ ciągle ciekło mi z nosa

Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 63
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zenzka
0 min
  -> dzięki

agree  emka
1 min
  -> dzięki

agree  Aleksandra Kwasnik: cieklo mi z nosa
5 mins
  -> dzięki

agree  Anna Bittner
5 mins
  -> dzięki

agree  Joanna Rączka: po prostu katar - potocznie
8 mins
  -> dzięki

agree  Agnieszka Hayward: cieklo mi z nosa i katar are both OK :o)
27 mins
  -> dzięki

disagree  leff: nie każda forma kataru ma postać cieknięcia z nosa
1 hr
  -> ok, ale może w kontekście wystarczy sam "katar", a poza tym dałam przecież drugą wersję z "cieknięciem"

agree  Janina Nowrot
1 hr
  -> dzięki

agree  Icing
1 hr
  -> dzięki

agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
1 day11 hrs
  -> dzięki :o)

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cieknący katar


Explanation:
dla podkreślenia "running"

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2005-05-14 21:55:43 GMT)
--------------------------------------------------

Dla Tygru

samozdrowie.interia.pl/ zdrowie/profilaktyka/news?inf=491272
Łzawienie z oczu, kichanie, cieknący katar podczas porządków lub wylegiwaniasię w łóżku, mogą wywołać także inne, obecne w domu alergeny: pierze i puch

www.astma.edu.pl/zapytaj.php?rekord=20
Czy objawy takie jak cieknący katar, spuchnięte rece i łzawienie oczu występujące po koszeniu trawy mogą oznaczać jakąś alergię

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Agnieszka Hayward: never heard of "cieknacy katar"// Zenonie, ja nie lubie gugla i rzadko mu ufam. No offense, OK? :o)
24 mins
  -> Wszyscy się uczymy :))). Jeśli chcesz zgłębić temat, to podsyłam linki w moim okienku /// No offence

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
cieknący nos


Explanation:
dlaczego nie dosłownie?

"Najczęściej kojarzone objawy uczulenia to łzawiące oczy, cieknący nos i kichanie. Właśnie dlatego początki alergii są często mylone"
http://www.resmedica.pl/archiwum25.html

"Pomimo wyraźnych objawów kataru siennego, występujących co roku o tej samej porze (zatkany i cieknący nos, kichanie całymi seriami, łzawienie oczu)"
http://www.astma.edu.pl/wydawnictwo.php?id=6&art=36

"Zatkany, cieknący nos, kichanie; Pieczenie i swędzenie, oczu, gardła, nosa"
http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/in/hp/?src=4&id=2394

itd., itp.

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski
10 hrs

agree  ZenonStyczyrz
19 hrs

agree  legato: Tak, bo katar zwiazany jest z przeziebieniem, alergiczny wyciek to co innego
19 hrs

agree  Marek Daroszewski (MrMarDar)
1 day10 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wycieg z nosa


Explanation:
po prostu: ze względu na niekończący się/nieustający wycieg z nosa
Dwa słowniki medyczne rówież tak podają (Słomski, Collins)

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 54 mins (2005-05-15 17:06:42 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiście ma być wycieK

arletad
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Joanna Borowska: ok, ale jak już to chyba wycieK :o)
1 hr
  -> no jasne, sorry, kompromitująca literówka

neutral  Joanna Rączka: ryfka, a spróbuj z zatkanym nosem powiedzieć wyciek :-) ))
1 hr




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
Non-PRO (3): Joanna Rączka, Joanna Borowska, ZenonStyczyrz