KudoZ home » English to Polish » Linguistics

qualifying meaning

Polish translation: znaczenie definiujące


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:qualifying meaning
Polish translation:znaczenie definiujące
Entered by: Polangmar

09:19 Feb 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Linguistics
English term or phrase: qualifying meaning
The sentence (cześć przepisu prawnego) contains a qualifying meaning.
Mleczko
znaczenie definiujące
Explanation:
Przede wszystkim należy odnieść się do definicji projektującej znaczenie słowa "należności znane" zawartej w art. 2 pkt 3 ustawy o restrukturyzacji, co oznacza, że zawarte w tym przepisie znaczenie definiujące powinno co do zasady wyprzedzać potoczne rozumienie tego słowa.
http://tinyurl.com/ywvtgq
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4znaczenie definiującePolangmar
3znaczenie uściślające
Maciek Drobka


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
znaczenie uściślające


Explanation:
http://tinyurl.com/3xph2c

ew. modyfikujące, a w skrajnych przypadkach: ograniczające

Maciek Drobka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: A w warunkach bojowych? http://je.pl/opbv :-D)))
14 hrs
  -> O kieliszek za dużo...

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
znaczenie definiujące


Explanation:
Przede wszystkim należy odnieść się do definicji projektującej znaczenie słowa "należności znane" zawartej w art. 2 pkt 3 ustawy o restrukturyzacji, co oznacza, że zawarte w tym przepisie znaczenie definiujące powinno co do zasady wyprzedzać potoczne rozumienie tego słowa.
http://tinyurl.com/ywvtgq

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 105