KudoZ home » English to Polish » Linguistics

figure-atively speaking

Polish translation: mowiac symbo-licznie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:figure-atively speaking
Polish translation:mowiac symbo-licznie
Entered by: xxxK S

18:07 Feb 22, 2009
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Linguistics
English term or phrase: figure-atively speaking
jest to tytuł artykułu prezentującego zestawienie finansowe za ubiegły rok. Można byłoby powiedzieć "figura-tywnie mówiąc", ale nie oddaje to całkowicie gry słów. Może ktoś ma jakiś pomysł. Any suggestion appreciated.
xxxK S
United Kingdom
mowiac symbo-licznie
Explanation:
.
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
Serdecznie dziękuję wszystkim odpowiadającym. Najbardziej podoba mi się ta odpowiedź.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3mowiac symbo-licznie
mdarron
3Na oko-licz-ność
Jerzy Matwiejczuk
3Taka okolicz(eb)ność
Jerzy Matwiejczuk
3mówiąc metafo-licznie
EnglishDirect
3coby się nie przeliczyć
drugastrona


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
coby się nie przeliczyć


Explanation:
albo tak

drugastrona
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
mowiac symbo-licznie


Explanation:
.

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Serdecznie dziękuję wszystkim odpowiadającym. Najbardziej podoba mi się ta odpowiedź.
Notes to answerer
Asker: całkiem fajne! Dziękuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EnglishDirect: Właśnie przed chwilą kombinowałem coś w tym stylu. Myślę, że to ciekawy trop.
3 mins
  -> dziekuje! :-)

agree  Grzegorz Mysiński: fajne
6 mins
  -> dziekuje! :-)

agree  legato
3 hrs
  -> dziekuje! :-)

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mówiąc metafo-licznie


Explanation:
idąc za ciosem... przez analogię do metafo-rycznie

EnglishDirect
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: dziękuję!


36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Taka okolicz(eb)ność


Explanation:
Na przykład

--------------------------------------------------
Note added at   1 godz. (2009-02-22 20:02:54 GMT)
--------------------------------------------------

Albo wprost: Na oko-licz-ność

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2009-02-22 20:09:08 GMT)
--------------------------------------------------

Trzeba było wydobyć na wierzch to "liczenie na oko"

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: ha ha ha to jest całkiem dobre! Dziękuję!


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Na oko-licz-ność


Explanation:
Postanowiłem przedstawić to jako osobną propozycję

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16