KudoZ home » English to Polish » Linguistics

he knows where his bread is buttered

Polish translation: wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre


17:36 Feb 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Linguistics / sayings
English term or phrase: he knows where his bread is buttered
Jak w pytaniu. Domyslam sie ze jest to jakis idiom, lub powiedzenie.
jodelka
Polish translation:wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre
Explanation:
he knows which side his bread is buttered: wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre
Oxford
Selected response from:

Maciej Andrzejczak
Poland
Grading comment
Dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5umie się ustawićJoanna Borowska
5wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre
Maciej Andrzejczak
4wie komu sie podlizac
grzes
4wie, gdzie są konfitury
bartek
3Wie, kto mu chlebek maslem smarujelegato
3swojego nie przepuści
Yuri Smirnov


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wie, gdzie są konfitury


Explanation:
b

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 85

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre


Explanation:
he knows which side his bread is buttered: wie, co się mu opłaca; wie, co dla niego dobre
Oxford

Maciej Andrzejczak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Dzieki

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
swojego nie przepuści


Explanation:
-

Yuri Smirnov
Works in field
Native speaker of: Native in BelarusianBelarusian, Native in RussianRussian

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wie komu sie podlizac


Explanation:
kolejna wersja poprzednich odpowiedzi

grzes
United States
Native speaker of: Polish

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
umie się ustawić


Explanation:
know which side your bread is buttered (on)
-to be careful not to upset people who you know can help you
Ollie won't refuse to come with us. He knows which side his bread is buttered.
http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=side*1 0&dict...


Joanna Borowska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 63

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Wie, kto mu chlebek maslem smaruje


Explanation:
Przetlumaczylabym doslownie, o ile bedzie to zgodne z trescia i charakterem wypowiedzi.

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8