KudoZ home » English to Polish » Livestock / Animal Husbandry

tretra

Polish translation: k±saczowate


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tretra
Polish translation:k±saczowate
Entered by: Joanna Borowska

14:43 Feb 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: tretra
Gatunek ryby?? co to znacyz po polsku?? Tzn, jaka to ryba?
kermitka
kąsoczowate
Explanation:
rodzina tych rybek

http://www.pawel0907.sandomierz.opoka.org.pl/index017.htm
http://www.akwarium.pl/index-na.php
http://www.akwafoto.pl/fotoreport/zabrze2002/kasacz2.php
Selected response from:

Joanna Borowska
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4żałobniczka/neon czarny
Ossetta
3kąsoczowateJoanna Borowska


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
black tetra/neon tetra
żałobniczka/neon czarny


Explanation:
Jak sugerowała Ryfka chodzi o tertra, ale na wielu stronach zwi±zanych z akwarystyk± pojawia się tretra [qua-archief.miranet.nl/forum2375.htm -], i cały czas chodzi o te same rybki
Black tetra /black skirt tetra/ black widow Gymnocorymbus ternetzi to żałobniczka. Neon tetra Hyphessobrycon herbertaxelrodi to neon czarny . Pozostałe "tetry" do wgl±du....

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 26 mins (2005-02-15 20:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

tetra oczywi¶cie ...

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 7 mins (2005-02-15 20:50:45 GMT)
--------------------------------------------------

jesli to \"tetra species\" czyli gatunek tetra to jest problem, kiedy przechodzimy z angielskiego na polski żałobniczka to gatunek Gymnocorymbus ternetzi, neon czarny czyli inaczej bystrzyk czarny należy do bystrzyków, po łacinie pierwszy człon jest taki sam (Hyphessobrycon )a to wszystko co obejmuje nazwa tetra odpowiada rodzinie (Family) k±saczowatych: Characidae. Rozwi±zaniem jest zastosowanie okre¶lenia gatunek \"tetra\" [co do końca nie jest prawd±] ale na żałobniczkę mówi się też tetra czarna, a na inn± rybkę Nematobycon palmeri tetra cesarska... Nie jest to może szczyt poprawno¶ci w zakresie systematyki, ale tekst wygl±da na do¶ć \"popularnonaukowy\"...

--------------------------------------------------
Note added at 2005-02-15 20:58:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Na pocieszenie: wszystkie s± ¦LICZNE:
http://www.solodvds.com/tropical_fish.asp?link=Tetras


    Reference: http://www.aquariumfish.net/catalog_pages/tetras/tetras_bigg...
    qua-archief.miranet.nl/forum2375.htm -
Ossetta
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kąsoczowate


Explanation:
rodzina tych rybek

http://www.pawel0907.sandomierz.opoka.org.pl/index017.htm
http://www.akwarium.pl/index-na.php
http://www.akwafoto.pl/fotoreport/zabrze2002/kasacz2.php

Joanna Borowska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ossetta: kąsaczowate
12 mins
  -> racja!