KudoZ home » English to Polish » Livestock / Animal Husbandry

overpopulation of animals

Polish translation: przegeszczenie


15:43 Feb 15, 2005
English to Polish translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: overpopulation of animals
Previously, overpopulation was addressed by elimination and slaughter of animals from the area concerned.
kermitka
Polish translation:przegeszczenie
Explanation:
nie wiem czy ladne, ale u nas, nornikow, tak sie mowi
Selected response from:

Jakub Szacki
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2przegeszczenie
Jakub Szacki
4przerost populacji...
goodline
4zbyt liczna populacja zwierząt
Jim West


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zbyt liczna populacja zwierząt


Explanation:
proste, choć niekoniecznie piękne... :)

Jim West
Native speaker of: Native in PolishPolish

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
przegeszczenie


Explanation:
nie wiem czy ladne, ale u nas, nornikow, tak sie mowi

Jakub Szacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evonymus (Ewa Kazmierczak): i nie tylko; również wśród leśników, botaników itp. ;)
3 hrs

agree  vladex: może być też "przegęszczenie populacji", choć można by się czepiać, że to dwa grzyby w barszczu...
17 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przerost populacji...


Explanation:
www.zieloni.osiedle.net.pl
uważam że nie można pozwalać na niekontrolowane rozmnażanie się zwierząt domowych - prowadzi to do przerostu populacji –
www.all-usenet-archive.com
W naturalnych warunkach nie moze dojsc do przerostu populacji roslinozernych czy drapieznikow, bo mechanizmy samoregulacji zapobiegaja temu. ...
www.zieloni.osiedle.net.pl
uważam że nie można pozwalać na niekontrolowany przerost
populacji - dotyczy to każdego gatunku i katastrofy ekologicznej. ...
www.qui.art.pl/teksty/roz1-22.htm
który widział przerost populacji kobiet w tym regionie i tego
www.zb.eco.pl/zb/101/demograf.htm
Zatem podstawowym problemem ekoetyki (czyli zarówno ekologii, jak i etyki) zdaje się być przerost populacji ludzkich;


goodline
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  vladex: fajnie, zieloni mogą sobie tak mówić, ale wśród ekologów jakoś tego nie spotkałem...
1 hr