KudoZ home » English to Polish » Livestock / Animal Husbandry

harvesting

Polish translation: pozyskiwanie/zbiór


09:39 Feb 16, 2005
English to Polish translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry
English term or phrase: harvesting
Most harvesting disrupts animal herds, so that it is appropriate to choose a time that will have least effect on reproduction and the separation of calves and mothers.
kermitka
Polish translation:pozyskiwanie/zbiór
Explanation:
Nie chodzi raczej o żniwa, tylko o teren nierolniczy, gdzie zyją dzikie zwierzęta. I raczej nie chodzi o wyrąb, bo to by bylo logging, czy tree falling

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-02-16 10:31:58 GMT)
--------------------------------------------------

Może chodzić o gume arabską - pozyskiwaną z akacji rosnących na sawannach

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 6 mins (2005-02-16 11:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

A może chodzi nawet o polowanie/łapanie zwierząt?
http://www.dpiwe.tas.gov.au/inter.nsf/WebPages/EGIL-5K63K8?o...
Selected response from:

Michal Berski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pozyskiwanie/zbiór
Michal Berski
3 +1eksploatacja uprawy
Jakub Szacki
4żniwa
Sanctus
3 -1wyrębpidzej


Discussion entries: 7





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
eksploatacja uprawy


Explanation:
bo skoro harvesting, to jakas uprawa musi byc?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2005-02-16 10:40:31 GMT)
--------------------------------------------------

agroforestry system

A land-use system in which woody perennials (trees, shrubs, palms, bamboos) are deliberately used on the same land management unit as agricultural crops (woody or not), animals or both, either in some form of spatial arrangement ortemperal sequence. In agroforestry systems there are both ecological and economic interactions between the different components. \'Agroforestry\' is a generic term for different types of systems, for example, agrosylvicultural system, sylvopastoral system


Jakub Szacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
1 min

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
wyręb


Explanation:
jeśli w lesie, bo przy innych uprawach nie bardzo można wybierać termin cięcia czy wykopków

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2005-02-16 11:00:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.christmastrees.on.ca/virtual-tree-farm/harvesting...
dla michala

pidzej
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jakub Szacki: zdaje sie, ze to nie las, bo wczesniej byla mowa o jakichs zyrafach.
3 mins

disagree  Michal Berski: akurat do wyrębu harvesting nie pasuje. A żyrafy itp. w lesie nie żyją
29 mins
  -> żyrafy doszły później a harvesting pasuje do wszelkich upraw

42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pozyskiwanie/zbiór


Explanation:
Nie chodzi raczej o żniwa, tylko o teren nierolniczy, gdzie zyją dzikie zwierzęta. I raczej nie chodzi o wyrąb, bo to by bylo logging, czy tree falling

--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-02-16 10:31:58 GMT)
--------------------------------------------------

Może chodzić o gume arabską - pozyskiwaną z akacji rosnących na sawannach

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 6 mins (2005-02-16 11:45:53 GMT)
--------------------------------------------------

A może chodzi nawet o polowanie/łapanie zwierząt?
http://www.dpiwe.tas.gov.au/inter.nsf/WebPages/EGIL-5K63K8?o...

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 54

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jakub Szacki: to moze byc teren rolniczy - sa teraz modne takie półnaturalne uprawy, gdzie i produkcja roslinna i dzikie zwierzeta. Ale trzeba by dodac czego zbior...
4 mins
  -> no nie, nie wyobrażam sobie upraw, tam gdzie antylopy - przecież zeżrą wszystko co wyrośnie. Może chodzi o pozyskiwanie odchodów? A może gumy arabskiej - żywicy akacji rosnącej na sawannach?

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
żniwa


Explanation:
drzewiej bywało.... i chyba wci±ż tak jest najlepiej (choć nie zawsze pasuje)

Sanctus
Native speaker of: Native in PolishPolish