KudoZ home » English to Polish » Management

high-ground opener

Polish translation: nie rozpoczela od razu rozmowy w taki sposob, ktory by zademonstrowal jej autorytet w tej sprawie


19:07 May 14, 2005
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Management
English term or phrase: high-ground opener
Although she clearly had the product knowledge, her lack of a high-ground opener did not win her the time to demonstrate that knowledge to the customers.
Karolina Zablocka
Germany
Polish translation:nie rozpoczela od razu rozmowy w taki sposob, ktory by zademonstrowal jej autorytet w tej sprawie
Explanation:
opener = pierwszy numer na koncercie, pierwszy ruch w grze, a tu: pierwsze zdanie w rozmowie
high-ground jako przymiotnik = z wyraznym autorytetem

tak to rozumiem, stad moja propozycja po polsku, moze inni wymysla cos zgrabniejszego?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2005-05-14 20:08:27 GMT)
--------------------------------------------------

a jeszcze moje przemyslenia po odpowiedzi Zenona: :)
\"chociaz rzeczywiscie posiadala potrzebna wiedze na temat produktu/ow, w swojej prezentacji nie zdobyla sobie tyle punktow juz na wstepie, by skutecznie przekonac klientow do siebie (do swojej fachowosci)\"


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2005-05-14 20:08:59 GMT)
--------------------------------------------------

a jeszcze moje przemyslenia po odpowiedzi Zenona: :)
\"chociaz rzeczywiscie posiadala potrzebna wiedze na temat produktu/ow, w swojej prezentacji nie zdobyla sobie tyle punktow juz na wstepie, by skutecznie przekonac klientow do siebie (do swojej fachowosci)\"
Selected response from:

Daniel Sax
Grading comment
podzieliłabym te punkty na Was wszystkich, ale chyba się nie da więc kto pierwszy ten lepszy :) Ale dziekuję serdecznie wszystkim!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2"mocne uderzenie"Joanna Borowska
3nie rozpoczela od razu rozmowy w taki sposob, ktory by zademonstrowal jej autorytet w tej sprawie
Daniel Sax
3patrz poniżej
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 2





  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
patrz poniżej


Explanation:
Moje przemyślenia po odpowiedzi Daniela:

Mimo, że posiadała wiedzę na temat produktu nie potrafiła na wstępie przekonać do siebie potencjalnych klientów i w związku z tym..

Mimo, że posiadała wiedzę na temat produktu wywarła na potencjalnych klientach niekorzystne pierwsze wrażenie i w związku z tym..

--------------------------------------------------
Note added at 53 mins (2005-05-14 20:00:40 GMT)
--------------------------------------------------

nie potrafiła przekonać do siebie swoim autorytetem / swoją fachowością potencjalnych klientów...

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nie rozpoczela od razu rozmowy w taki sposob, ktory by zademonstrowal jej autorytet w tej sprawie


Explanation:
opener = pierwszy numer na koncercie, pierwszy ruch w grze, a tu: pierwsze zdanie w rozmowie
high-ground jako przymiotnik = z wyraznym autorytetem

tak to rozumiem, stad moja propozycja po polsku, moze inni wymysla cos zgrabniejszego?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2005-05-14 20:08:27 GMT)
--------------------------------------------------

a jeszcze moje przemyslenia po odpowiedzi Zenona: :)
\"chociaz rzeczywiscie posiadala potrzebna wiedze na temat produktu/ow, w swojej prezentacji nie zdobyla sobie tyle punktow juz na wstepie, by skutecznie przekonac klientow do siebie (do swojej fachowosci)\"


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 1 min (2005-05-14 20:08:59 GMT)
--------------------------------------------------

a jeszcze moje przemyslenia po odpowiedzi Zenona: :)
\"chociaz rzeczywiscie posiadala potrzebna wiedze na temat produktu/ow, w swojej prezentacji nie zdobyla sobie tyle punktow juz na wstepie, by skutecznie przekonac klientow do siebie (do swojej fachowosci)\"


Daniel Sax
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
podzieliłabym te punkty na Was wszystkich, ale chyba się nie da więc kto pierwszy ten lepszy :) Ale dziekuję serdecznie wszystkim!!!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
"mocne uderzenie"


Explanation:
to jeszcze kilka moich przemyśleń:

brakowało "mocnego uderzenia" na początku jej wystąpienia/przemówienia
brak silnego rozpoczęcia...
jednak ponieważ kiepsko zaczęła...
jednak niepewne rozpoczęcie...

opener
The first event in a series
"she played Chopin for her opener"; "the season's opener was a game against the Yankees"
http://www.wordwebonline.com/en/OPENER

high ground
A position of superiority over others, especially competitors or opponents: used negotiations as a way to gain the psychological and intellectual high ground.
http://www.yourdictionary.com/ahd/h/h0195200.html

Joanna Borowska
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daniel Sax: twoja odpowiedz jest "mocnym uderzeniem" :)
1 min
  -> o rany, dzięki Danielu :o)

agree  pidzej: mocne wejście
44 mins
  -> o właśnie!