ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Management

quality assurance control (QAC)

Polish translation: kontrola i zapewnienie jakości

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:quality assurance and control (QAC)
Polish translation:kontrola i zapewnienie jakości
Entered by: Zasowska

18:06 Jul 18, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Management / sterowanie jakością
English term or phrase: quality assurance control (QAC)
Miałem już do czynienia ze sterowaniem jakością, ale zawsze ta terminologia wydawała mi się nieostra i rozmyta. I w związku z tym trudna do precyzyjnego przetłumaczenia. Dzieło nosi tytuł "Quality Assurance" i dotyczy firmy XXX. Pojawia się w nim często skrót QAC, który, jak mniemam, znaczy tak jak wyżej (chyba że się mylę?). Czy istnieje jakieś zgrabne określenie na powyższe? W glosariuszu jest "quality assurance" jako "gwarancja jakości". Czy można sterować "gwarancją jakości"? Zaś "zapewnienie jakości" nie bardzo nadaje się na tytuł.
Jerzy Matwiejczuk
kontrola i zapewnienie jakości
Explanation:
a może chodzi o nazwę działu firmy? u mnie w firmie stosuje się skróty QC i QA w odniesieniu do nazw działów - kolejno: Dział Kontroli Jakości i Dział Zapewnienia Jakości. A więc może QAC to taki dział zajmujący się jednocześnie zapewnieniem i kontrolą jakości? hmm?...
Selected response from:

Zasowska
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5System jakosciWitold Palka
4system kontroli procesów zapewnienia jakości
Adam Lankamer
3kontrola i zapewnienie jakościZasowska


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
quality assurance control (qac)
System jakosci


Explanation:
Osobiscie nie podoba mi sie doslowne tlumaczenie wszystkich slow pojecia. Proponuje krotko. Zorientowani i tak wiedza ze chodzi o system dpochronów a nie jakosc... :)

Witold Palka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Słusznie, ale trudno od tego uciec :). Dobre jako tytuł, tzn "quality assurance". A w rozwiniętej wersji (QAC) mogłoby być "system kontroli/sterowania jakością".


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
quality assurance control (qac)
system kontroli procesów zapewnienia jakości


Explanation:
może tak?

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-07-18 19:30:47 GMT)
--------------------------------------------------

quality assurance to zapewnienie jakości/ system zapewnienia jakości

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 230
Notes to answerer
Asker: Trochę przydługie. A jak wobec tego nazwać samo "quality assurance"?


11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
quality assurance control (qac)
kontrola i zapewnienie jakości


Explanation:
a może chodzi o nazwę działu firmy? u mnie w firmie stosuje się skróty QC i QA w odniesieniu do nazw działów - kolejno: Dział Kontroli Jakości i Dział Zapewnienia Jakości. A więc może QAC to taki dział zajmujący się jednocześnie zapewnieniem i kontrolą jakości? hmm?...

Zasowska
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję!