KudoZ home » English to Polish » Management

contingency

Polish translation: rezerwa


22:58 Oct 20, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Management / project management
English term or phrase: contingency
Contingency: the misunderstood Component (planowania)
There are a number of technical definitions for contingency - basically, any time, money, and /or effort added to the project plan to allow for risk.
bej
Polish translation:rezerwa
Explanation:
tu: chodzi o dodatkowy, rezerwowy czas, pieniądze, etc,

Magda
Selected response from:

Magda Dziadosz
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim, to mi najbardziej pasuje, zastanawiam się też nad planem awaryjnym, ale chyba zostanę przy rezerwie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5ewentualnosc / (nieprzewidziany) wypadekEnsor
5 +1mozliwosc, wariant
Lota
5rezerwa
Magda Dziadosz
4 -1zobowiazanie warunkowe, instrument warunkowy
Teresa Goscinska


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
mozliwosc, wariant


Explanation:
:)

Lota
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Zimecki: could work. Prpozycja Piotra Rosne chyba lepsza
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
rezerwa


Explanation:
tu: chodzi o dodatkowy, rezerwowy czas, pieniądze, etc,

Magda

Magda Dziadosz
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 77
Grading comment
Dziękuję wszystkim, to mi najbardziej pasuje, zastanawiam się też nad planem awaryjnym, ale chyba zostanę przy rezerwie.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
zobowiazanie warunkowe, instrument warunkowy


Explanation:
moze to wpasuje bo prawde mowiac to nie rozumiem w jakim to jest kontekscie

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Maciej Zimecki: w tym kontekście nie
4 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
ewentualnosc / (nieprzewidziany) wypadek


Explanation:
Ewentualnosc: niezrozumiany element
Istnieje kilka fachowych okreslen na 'ewentualnosc': w zasadzie kazda ilosc czasu, pieniedzy oraz/albo wysilku dodana do planowanego projektu celem uwzglednienia ryzyka

Ensor
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Kurek
33 mins
  -> dzieki

agree  Teresa Jaczewska
2 hrs
  -> dzieki

agree  GingerR: takze, contingency plan to po prostu plan awaryjny, czyli przewidzenie wszystkich ewentualnosci/(nieprzewidzianych) wypadkow
3 hrs
  -> dziekuje

agree  Maciej Zimecki: w tym kontekście tak
3 hrs
  -> dziekuje

agree  hadraadae
5 hrs
  -> dzieki