KudoZ home » English to Polish » Management

Management by Walking Around (MBWA)

Polish translation: Zarządzanie poprzez bezpośredni kontakt kierownictwa z personelem (MBWA)


21:24 Oct 27, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Management / project management
English term or phrase: Management by Walking Around (MBWA)
Management by Walking Around (MBWA) may seem cliche, but for effective project leadership it is absolutely vital.(...)Take the time and find ways to spend time with the individuals on your team.
Pojawia się to pod hasłem metod zbierania informacji niezbędnych w procesie kontroli projektu. Szukam zgrabnego (lub istniejącego po polsku) sformułowania
bej
Polish translation:Zarządzanie poprzez bezpośredni kontakt kierownictwa z personelem (MBWA)
Explanation:
Brzmi chyba nieźle, jest jedno trafienie w Google.
Selected response from:

Przemysław Szkodziński
Poland
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1zarządzanie w obchodzie
bartek
3 +2Zarządzanie poprzez bezpośredni kontakt kierownictwa z personelem (MBWA)Przemysław Szkodziński
4metoda MBWA
lim0nka
3dynamiczne zarządzanie personelemPiotr Kurek


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
zarządzanie w obchodzie


Explanation:
http://www.gazeta-it.pl/internet/email.htm
Nie tak dawno zalecało się zarządzanie w obchodzie (management by walking around), teraz nadszedł chyba czas zarządzania bez potrzeby chodzenia

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-27 21:41:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Przepraszam, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że wszystko już było. U Ceausescu nazywało się to \"wizyta na miejscu\", bodajże :-)))))

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 153

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Przemysław Szkodziński
2 mins
  -> Dzięki :-)))))))))))

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Zarządzanie poprzez bezpośredni kontakt kierownictwa z personelem (MBWA)


Explanation:
Brzmi chyba nieźle, jest jedno trafienie w Google.


    strony.wp.pl/wp/psychobaza/ps_zarz/ kozminski&piotrowski.htm
Przemysław Szkodziński
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  GingerR: zarzadzanie przez kontakt bezposredni
138 days

agree  lim0nka
182 days

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metoda MBWA


Explanation:
takie określenie pojawia się w związku z koncepcją zarządzania wiedzą na przykładzie HP, widocznie osoby wtajemniczone będą wiedziały, o co chodzi ;)

http://studenci.pl/zarzadzanie/metody/semeko_92.html

ewentualnie: zarządzanie przez kontakt bezpośredni (jak powyżej, tylko w krótszej wersji)

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dynamiczne zarządzanie personelem


Explanation:
propozycja
pwk

Dynamiczne zarządzanie personelem - management by walking around

koncepcja zarządzania, w której dąży się do zapewnienia stałego kontaktu menedżera z pracownikami w ,,czasie i w przestrzeni”. Stałe ,,spacerowanie” i ,,wędrowanie” menedżera wokół stanowisk pracy nie oznacza wcale zwiększenia kontroli, lecz lepsze motywowanie przez komunikację, udzielanie przyjacielskiej rady i pomocy, stwarzanie możliwości zachęcających pracowników do wyrażania swych myśli, zgłaszania pomysłów, propozycji itp.
W tej koncepcji zarządzania menedżer buduje silne więzi międzyludzkie i tworzy ,,rodzinną” atmosferę. W trakcie ,,wędrowania” po stanowiskach pracy umiejętnie przekonuje ludzi, że stanowią oni integralną część zespołu, że od nich zależy powodzenie firmy, że realizacja ich potrzeb zależy od jej sukcesu.





    Reference: http://www.placet.com.pl/leksykon.asp?l=4
Piotr Kurek
PRO pts in category: 12