KudoZ home » English to Polish » Manufacturing

mesh

Polish translation: numer sita


18:44 Mar 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Science - Manufacturing
English term or phrase: mesh
physical charcteristics- mesh with according to specified target value 100g sample, 3.5 min.
Method: viscosimeter stirer falling through flour gel
Magda Miszczak
Polish translation:numer sita
Explanation:
tutaj chyba najbardziej pasuje

bo tak w ogóle to:
mesh = 1. oczko (sita, siatki), 2. numer sita (liczba oczek na długości 1 cala)

mesh analysis = analiza sitowa
[E-P Dictionary of Science and Technology]
Selected response from:

leff
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1numer sita
leff
3prześwit oczka/numer sita
maciejm


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
numer sita


Explanation:
tutaj chyba najbardziej pasuje

bo tak w ogóle to:
mesh = 1. oczko (sita, siatki), 2. numer sita (liczba oczek na długości 1 cala)

mesh analysis = analiza sitowa
[E-P Dictionary of Science and Technology]


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Slavo: no dokładnie
8 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prześwit oczka/numer sita


Explanation:
... Mnożnik do obliczania. Numer sita. Prześwit oczka. [mm]. Liczby ziarnistości. ... Sumy
odsiewów przeliczonych do wykreślenia krzywej sum [%]. Numer sita. wg. PN-83/. ...

... posiada komplet sit (ewentualnie małych siatek) od najgęściejszych zatrzymujących te najdrobniejsze larwy, aż do sita mającego prześwit oczka około 1 mm ...


Tak mi się wydaje, chociaż ten fragment jest jakiś pokrętny, albo niekompletny.
M





    iim.mech.pk.edu.pl/25/DYDAKTYKA/analiza_sitowa.doc
    www.akwarium.org.pl/ksiazki/akwarium/ numery/5_01/tekst/7.html
maciejm
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8