KudoZ home » English to Polish » Marketing

upstream, midstream and downstream activities

Polish translation: dzialania w poczatkowej, srodkowej i koncowej fazie procesu


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:upstream, midstream and downstream activities
Polish translation:dzialania w poczatkowej, srodkowej i koncowej fazie procesu
Entered by: Jacek Krankowski

11:46 Mar 26, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: upstream, midstream and downstream activities
....knowledge and experience to respond to any of our clients needs in the oil and gas sector, including investigative studies, upstream, midstream and downstream activities, pipeline construction and transportation
jola
działania w górnej, środkowej i dolnej fazie procesu
Explanation:
JK
Selected response from:

Jacek Krankowski
Grading comment
No wlasnie, niby nietrudne a jednak. Wielkie dzięki!!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Patrz odpowiedz Jerzego.George Fabian
4działania przygotowawcze, wykonawcze i uszlachetniające
Jerzy Czopik
4działania w górnej, środkowej i dolnej fazie procesuJacek Krankowski


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
działania w górnej, środkowej i dolnej fazie procesu


Explanation:
JK

Jacek Krankowski
PRO pts in pair: 2960
Grading comment
No wlasnie, niby nietrudne a jednak. Wielkie dzięki!!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jerzy Czopik: bardzo doslowne, nie oddaje intencji autora
5 mins

neutral  Jakub Szacki: nie jestem pewien czy proces moze miec dolna faze? Moze poczatkowa, srodkowa i koncowa?
5 mins

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
działania przygotowawcze, wykonawcze i uszlachetniające


Explanation:
wynika z doświadczeń z przemysłem stalowym, gdzie downstream oznacza wstępne procesy produkcyjne (od koksowni przez wielkie piece do walcowni gorącej), a downstream produkcję właściwą (walcownia zimna, uszlachetnianie itp.). Midstream nie występuje tu bezpośrednio, ale nazwałem przez analogię.
W tym kontekście prawdopodobnie:
Upstream: pozyskiwanie gazu (wydobycie lub zakup)
Midstream: przesył gazu (rurociągi wysokiego i średniego ciśnienia)
Downstream: dystrybucja (rurociągi niskiego ciśnienia, sprzedaż gazu klientom)


Jerzy Czopik
Germany
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 828

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Patrz odpowiedz Jerzego.


Explanation:
Wjaśnienie Jerzego jest trafione w 10-kę. Dokładnie o to chodzi.


    10 lat pracy jako doradca w sektorze energetycznym
George Fabian
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 292