ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Marketing

marketer

Polish translation: dystrybutor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:marketer
Polish translation:dystrybutor
Entered by: Andrzej Lejman

20:55 Apr 8, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Marketing
English term or phrase: marketer
Company XXX is a global manufacturer and marketer of ...
Jak jest producentem, to musi sprzedawać, więc sprzedawca to masło maślane.
Ale w takim razie co?
Andrzej Lejman
dystrybutor
Explanation:
ewentualnie "bezposredni sprzedawca". Wydaje mi sie, ze nie zawsze producent zajmuje sie rozprowadzaniem swoich towarow na rynku - czasami produkuje je na konkretne zamowienie np. duzej sieci sklepow, albo nawet sprzedaje do hurtowni. Wyglada na to, ze ten tu producent "robi swoje" i oferuje to calemu swiatu. Oczywiscie, nie bede sie klocic, jesli ktos ma lepszy pomysl...
Selected response from:

Kasia Trzcińska-Draper
Grading comment
to będzie chyba najbliższe: zajmuje sie produkcją i dystrybucją ...
Dzięki!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2handlowiec, kupiec czy w tym przypadku firma zajmująca się handlemAgnieszka Szotek
4producent i dystrybutorMarta Goc
4dystrybutor
Kasia Trzcińska-Draper


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
handlowiec, kupiec czy w tym przypadku firma zajmująca się handlem


Explanation:
niekoniecznie swoich towarów;

ogólnie marketer obejmuje wszystkie czynności związane z marketingiem i dotyczy przeds. lub osoby

Agnieszka Szotek
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Piotr Bienkowski
4 mins
  -> Thank you

agree  maitland: marketingowcy używają również "marketer"
19 hrs

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dystrybutor


Explanation:
ewentualnie "bezposredni sprzedawca". Wydaje mi sie, ze nie zawsze producent zajmuje sie rozprowadzaniem swoich towarow na rynku - czasami produkuje je na konkretne zamowienie np. duzej sieci sklepow, albo nawet sprzedaje do hurtowni. Wyglada na to, ze ten tu producent "robi swoje" i oferuje to calemu swiatu. Oczywiscie, nie bede sie klocic, jesli ktos ma lepszy pomysl...

Kasia Trzcińska-Draper
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
to będzie chyba najbliższe: zajmuje sie produkcją i dystrybucją ...
Dzięki!

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
producent i dystrybutor


Explanation:
To bedzie najbardziej zblizony odpowiednik rozrozniajacy produkcje od dzialalnosci promocyjnej i sprzedazy.

Marta Goc
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 43