KudoZ home » English to Polish » Marketing

intermodal

Polish translation: intermodalny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:intermodal
Polish translation:intermodalny
Entered by: wolf4jc

09:03 Nov 12, 2003
English to Polish translations [PRO]
Marketing / wiem jakiej jest znaczenie, chodzi mi o polski odpowiednik, inny niż intermodalny?
English term or phrase: intermodal
We specialize in the highway movement of intermodal transportation equipment – that is trailers and containers having a prior or subsequent movement by rail or water.
wolf4jc
United States
intermodalny
Explanation:
transport. Zgodnie z terminologią UE
intermodal network
transport
[PL] sieć intermodalna
[DE] intermodales Verkehrsnetz

intermodal terminals
transport
[PL] terminale intermodalne
[DE] intermodale Terminals
http://www1.ukie.gov.pl/dtt.nsf
Selected response from:

bartek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Tiry na tory
Andrzej Lejman
4intermodalny
bartek


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Tiry na tory


Explanation:
Właśnie dzisiaj piszą, że jeden spadł z wiaduktu prosto na tory :-(((
Pewnie kierowca chciał pomóc Polowi...

Transport kombinowany:

Pod pojęciemTransportu Kombinowanego w skrócie TK rozumie się połączenie co najmniej dwu środków transportu w jeden łańcuch transportow, przy czym towar przebywa całą drogę w tym samym pojemniku i większość trasy pokonuje koleją lub drogą. TK dzieli się na TK nietowarzyszący i TK towarzyszący. Nietowarzyszący, najbardziej rozpowszechniony, polega na transportowaniu koleją tylko jednostek ładunkowych; kontenerów, nadwozi wymniennych i naczep siodłowych. W TK towarzyszącym kompletny zestaw drogowy wjeżdża sam przez rampę na specjalny wagon. Podczas podróży pociągiem kierowca pozostaje w specjalnym wagonie kuszetkowym. Na terminalu docelowym kierowca przejmuje zestaw drogowy i kontynuuje dalszą podróż drogą. Czas przewozu koleją jest w większości krajów ustawowo traktowany jako przerwa, a tym samym są spełniane przepisy dotyczące pracy i odpoczynku kierowcy.


    Reference: http://www.ttskatowice.pl/transport/transport.htm
Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 8466

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: ...a Pol wciąż się nie daje ;-)
49 mins

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
intermodalny


Explanation:
transport. Zgodnie z terminologią UE
intermodal network
transport
[PL] sieć intermodalna
[DE] intermodales Verkehrsnetz

intermodal terminals
transport
[PL] terminale intermodalne
[DE] intermodale Terminals
http://www1.ukie.gov.pl/dtt.nsf

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Mierzejewski: asker prosił o inne słowo, niż "intermodalny"
22 mins