KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

low-value-repeat buy

Polish translation: powtarzalny zakup o niskiej wartości


08:56 May 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Marketing / Market Research / channels/distribution
English term or phrase: low-value-repeat buy
może ma ktoś pomysł jak to ładnie przetłumaczyc? Zastanawiam sie nad tym low value w przydadku żywności. To ma byc podręcznik do nauki tworzenia planu marketingowego.

Direct sales is an expensive channel to operate and is mainly restricted to hight-value (=przetłumaczyłam to jako wys. jakości ???)industrial goods. The bulk of advertising expenditure is used on consumer goods, particularly on low-value-repeat buy items such as food or household consumables
Marta28
Polish translation:powtarzalny zakup o niskiej wartości
Explanation:
lub powtórzenie zakupu (nabycia) za niską kwotę
(można pokusić się o 'powtarzalny niskokwotowy zakup' - ale nie ma takiej potrzeby

high value to po prostu coś drogiego (NIE wysokja jakość!)

towary (róznież FMCG) często kategoryzuje się wg tego ile kosztują (dla konsumenta):
premium / worthmore
upper mainstream
mainstream
low(er) mainstream
economy
value

HTH

(doświadczenie własne)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2005-05-23 10:03:26 GMT)
--------------------------------------------------

innym fachowym terminem jest \"ponawianie zakupów\"

Budowa lojalności konsumenta to w głównej mierze skłonienie go do ponawiania
zakupów. Na rynku między przedsiębiorstwami możliwa jest nawet dalej idąca ...
www.swiatmarketingu.pl/publikacje/ publ2002_1/e_ratuszna_inwest_lojal_klienta.htm

a promocje są przedsięwzięciami strategicznymi, mającymi doprowadzić do
ponawiania zakupów i zwiększania całożyciowej wartości relacji z klientem. ...
www.crm.pl/druk.php?kategoria=1&rodzaj=5&id=249

Aby kupować nawykowo trzeba być przywiązanym do danej marki (gotowość do
ponawiania zakupów danej marki) i towarzysząca temu zachowaniu pozytywna ...
prace.sciaga.pl/33589.html

Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
dzięki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4powtarzalny zakup o niskiej wartościMarek Daroszewski (MrMarDar)
3często kupowane produkty o niskiej warto¶ciJoanna Borowska
3tanie produkty często kupowanedragonr
3powtarzalne zakupy artykułow (szybko) zużywalnych
bartek


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powtarzalne zakupy artykułow (szybko) zużywalnych


Explanation:
consumables to eksploatacyjne, a wiec zyzywalne, papu też. Wiec moze tym tropem?

.. gwarancyjna oraz dowód zakupu np. paragon fiskalny (czę¶ci eksploatacyjne
czyli szybko zużywalne nie podlegaj± gwarancji). ...
www.salko1.webpark.pl/formy sprzedazy.htm

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 247

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tanie produkty często kupowane


Explanation:
w marketingu nazywa się je czasem 'produkty rutynowe'
a poniżej tekścik o marketingu bezpośrednim, który potwierdz tezę z cytowanego zdania



    Reference: http://www.opoka.org.pl/biblioteka/X/XB/31marketing.html
dragonr
Native speaker of: Native in PolishPolish

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
często kupowane produkty o niskiej warto¶ci


Explanation:
ew. może: produkty/artykuły codziennego użytku ?

wydaje mi się, że "value" nie dotyczy jako¶ci, tylko o ceny/warto¶ci produktów
"low-value-repeat buy items" to, moim zdaniem, rzeczy, które wchodz± w skład codziennych zakupów (s± często kupowane i niegrogie)

Joanna Borowska
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
powtarzalny zakup o niskiej wartości


Explanation:
lub powtórzenie zakupu (nabycia) za niską kwotę
(można pokusić się o 'powtarzalny niskokwotowy zakup' - ale nie ma takiej potrzeby

high value to po prostu coś drogiego (NIE wysokja jakość!)

towary (róznież FMCG) często kategoryzuje się wg tego ile kosztują (dla konsumenta):
premium / worthmore
upper mainstream
mainstream
low(er) mainstream
economy
value

HTH

(doświadczenie własne)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2005-05-23 10:03:26 GMT)
--------------------------------------------------

innym fachowym terminem jest \"ponawianie zakupów\"

Budowa lojalności konsumenta to w głównej mierze skłonienie go do ponawiania
zakupów. Na rynku między przedsiębiorstwami możliwa jest nawet dalej idąca ...
www.swiatmarketingu.pl/publikacje/ publ2002_1/e_ratuszna_inwest_lojal_klienta.htm

a promocje są przedsięwzięciami strategicznymi, mającymi doprowadzić do
ponawiania zakupów i zwiększania całożyciowej wartości relacji z klientem. ...
www.crm.pl/druk.php?kategoria=1&rodzaj=5&id=249

Aby kupować nawykowo trzeba być przywiązanym do danej marki (gotowość do
ponawiania zakupów danej marki) i towarzysząca temu zachowaniu pozytywna ...
prace.sciaga.pl/33589.html



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 243
Grading comment
dzięki