KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

test placement

Polish translation: test rynku


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:test placement
Polish translation:test rynku
Entered by: IwonaASzymaniak

11:44 Oct 22, 2006
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: test placement
(product launch)
Feedback from test placements is phenomenal; initial reviews in trade press are little short of ecstatic.
Katarzyna Landsberg-Polubok
sprzedaż testowa
Explanation:
sprzedaż póbnej serii produktów (jeśli w ogóle chodzi o produkt rynkowy), bo nie wiemy


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-10-22 12:00:22 GMT)
--------------------------------------------------

próbnej oczywiście

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-10-22 12:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Sprzedaż testowa produktu w różnych rejonach i na różnych terenach pozwala na najbardziej efektywne przygotowanie produktów lub usług dla klienta, co zapewnia odpowiednią i w pełni zadowalającą sprzedaż produktu lub usługi."

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-10-22 12:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ccp.pl/eds/index.phtml?&id_opt1=ccp1_01&id_opt2=2

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2006-10-22 12:08:45 GMT)
--------------------------------------------------

test sprzedaży lub test rynku (pierwsze tańsze, drugie droższe)
http://www.euroinfo.org.pl/index.php?option=com_content&task...
"Kontrolowany test sprzedaży jest jednak nieporównanie tańszy od testu (...)"
Symulacja sprzedaży


--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2006-10-24 07:57:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję:)
Selected response from:

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Grading comment
test rynku :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4test kwalifikacyjny
bartek
3 +1test rynkowy
Rafal Korycinski
1 +1sprzedaż testowa
IwonaASzymaniak


Discussion entries: 2





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
test kwalifikacyjny


Explanation:
... nowoczesnego samochodu wysokociśnieniowego do czyszczenia kanalizacji, ... Samochód przechodzi aktualnie końcowe testy kwalifikacyjne u producenta. ...
www.nsik.com.pl/archiwum/33/a4.html

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 247

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  IwonaASzymaniak: czy test kwalifikacyjny to nie jest placement test ?
7 mins
  -> jest - jeno zobacz "test placements" w guglu - mam wrażenie, że autorowi skłądnia nie wyszła. A poza tym od tygosnia robię hiszpański angielski i mam takich kwiatków w przerażającej ilości, więc może też i mózg mi się przewekslował? :-((

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
test rynkowy


Explanation:
wiem, że to nie dokładne tłumaczenie, ale moim zdaniem o to chodziło autorowi.

Testowa seria produktów została przekazana do eksploatacji (nie wiemy czy przekazana odpłatnie, czy nie), aby określić przyszłe zachowanie się rynku.

Polski termin jakby "od drugiej strony" spogląda na cały ten proces - nie producent "umieszcza" produkt, tylko rynek "otrzymuje" produkt.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-10-22 13:46:25 GMT)
--------------------------------------------------

ewentualnie - test użytkowy, test w warunkach użytkowych, test konsumencki (jeśli to produkt powszechnego użytku) itp.

Rafal Korycinski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 35

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IwonaASzymaniak: też napisałam, nie rynkowym wprawdzie, lecz o teście rynku, z podaniem definicji :)
9 hrs
  -> Dzięki :-)

14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
sprzedaż testowa


Explanation:
sprzedaż póbnej serii produktów (jeśli w ogóle chodzi o produkt rynkowy), bo nie wiemy


--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2006-10-22 12:00:22 GMT)
--------------------------------------------------

próbnej oczywiście

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-10-22 12:03:40 GMT)
--------------------------------------------------

"Sprzedaż testowa produktu w różnych rejonach i na różnych terenach pozwala na najbardziej efektywne przygotowanie produktów lub usług dla klienta, co zapewnia odpowiednią i w pełni zadowalającą sprzedaż produktu lub usługi."

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2006-10-22 12:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.ccp.pl/eds/index.phtml?&id_opt1=ccp1_01&id_opt2=2

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2006-10-22 12:08:45 GMT)
--------------------------------------------------

test sprzedaży lub test rynku (pierwsze tańsze, drugie droższe)
http://www.euroinfo.org.pl/index.php?option=com_content&task...
"Kontrolowany test sprzedaży jest jednak nieporównanie tańszy od testu (...)"
Symulacja sprzedaży


--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2006-10-24 07:57:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Dziękuję:)

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32
Grading comment
test rynku :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski: test rynku :-)
14 hrs
  -> dziękuję:)