KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

targeted sample

Polish translation: specjalnie dobrana próba


07:59 Apr 24, 2008
English to Polish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / sample type
English term or phrase: targeted sample
With XXX’ Sample Services market researchers and end clients are assured of:
• Balanced samples and high quality respondents
• Ability to meet client’s exact needs for a targeted sample
• Dedicated project managers and an extensive operations team in offices worldwide.

W Guglu szukałem, ale nic konsekwentnego nie znalazłem.
Maciek Drobka
Poland
Polish translation:specjalnie dobrana próba
Explanation:
w domyśle reprezentatywna dla większej grupy


--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-04-24 08:18:30 GMT)
--------------------------------------------------

bardziej fachowo: próba docelowa (pierwsze śliwki robaczywki - sorry!)
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Najbardziej w tym zdaniu zapasowało mi 'odpowiednio dobrana próba', a ponieważ zrodziło się na bazie odpowiedzi Marka, jemu przyznaję punkty.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1adresowana próba/reprezentacja
Jerzy Matwiejczuk
4specjalnie dobrana próbaMarek Daroszewski (MrMarDar)
3próba celowa
Witold Chocholski


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
próba celowa


Explanation:
Tutaj znalazłem takie określenie, w odróżnieniu od populacji celowej. 9 akapit od góry:http://www.euroinfo.org.pl/index.php?option=com_content&task...

--------------------------------------------------
Note added at   15 min (2008-04-24 08:15:21 GMT)
--------------------------------------------------

Moje polskie podręczniki do badań marketingowych nie stosują jednolitej terminologii. Jednak się nie upieram wcale. Wszystkich teraz nie przegrzebię, żeby dokładnie to zbadać i ocenić.

Witold Chocholski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Ale to chyba odpowiada angielskiemu 'purposive sample'...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): próba celowa to było zawsze purposive sample, vide: http://isi.cbs.nl/glossary/term2634.htm
4 mins
  -> Por. moja uwaga. Nie upieram się przy swojej wersji pod żadnym pozorem.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalnie dobrana próba


Explanation:
w domyśle reprezentatywna dla większej grupy


--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2008-04-24 08:18:30 GMT)
--------------------------------------------------

bardziej fachowo: próba docelowa (pierwsze śliwki robaczywki - sorry!)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 243
Grading comment
Najbardziej w tym zdaniu zapasowało mi 'odpowiednio dobrana próba', a ponieważ zrodziło się na bazie odpowiedzi Marka, jemu przyznaję punkty.

36 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
adresowana próba/reprezentacja


Explanation:
Tzn. "targetowana"

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 117

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Jurek: "adresowana próba" lub odwrotnie (w zależności od kontekstu) "reprezentacja (próbka) grupy docelowej"
13 mins
  -> Dziękuję!