KudoZ home » English to Polish » Marketing / Market Research

brand loyalty

Polish translation: lojalność wobec marki


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brand loyalty
Polish translation:lojalność wobec marki

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
18:54 Feb 18, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
English term or phrase: brand loyalty
Definition from Yellowpencil:
The degree to which a customer is loyal to a given brand in that they are likely to re-purchase/re-use in the future. The level of loyalty indicates the degree to which a brand is protected form competitors.

Example sentence(s):
  • Companies generated brand loyalty for their products at a time of minimal competition and when mass media were available at comparatively low costs. JackMyers.com
  • Whether intentionally malicious or innocuous in nature, any exposure to an online threat can impact corporate reputation and ultimately affect revenue, profitability and brand loyalty. Electronic Retailer Blog
  • Brand loyalty is influenced by a complex blend of attitudes, behaviors and customer experiences. Measuring customer loyalty should reveal if and how your loyalty investments are paying off. Maritz
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

lojalność wobec marki
Definition:
Na lojalność wobec marki składają się następujące elementy:
- powtarzalność zakupów marki - nie jest to warunek wystarczający, ale pożądany;
- zadowolenie z marki i dobre oceny wystawiane marce - zadowolony nabywca nie zmienia marki, ponieważ nie widzi powodu do zmian;
- postrzeganie zmiany marki jako posunięcia ryzykownego, które wiąże się na przykład z koniecznością nauczenia się korzystania z nowej marki lub obawami, że nowa marka nie będzie pasowała do sytuacji, w której nabywca używa dotychczasowej marki, albo że nie będzie pasowała do typu użytkownika, za jakiego nabywca siebie uważa; zadowolenie z marki, któremu towarzyszy postrzeganie zmiany marki jako posunięcia ryzykownego, można uznać za wyższy poziom lojalności;
- przekonanie do marki - nabywcy są dumni, że z niej korzystają; jeśli przekonanie do marki jest podstawą powtarzania zakupów, mamy do czynienia z najwyższym poziomem lojalności: w takiej sytuacji nabywcy nie tylko kupują regularnie, ale także rekomendują markę innym.

Im większą liczbę elementów składających się na lojalność można dostrzec w reakcjach nabywców, z tym większym stopniem lojalności mamy do czynienia.
Selected response from:

MaKorz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
4 +2lojalność wobec markiMaKorz
4 +1wierność marceMPietrek


Discussion entries: 2





  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lojalność wobec marki


Definition from J. Kall i in. Zarządzanie marką:
Na lojalność wobec marki składają się następujące elementy:
- powtarzalność zakupów marki - nie jest to warunek wystarczający, ale pożądany;
- zadowolenie z marki i dobre oceny wystawiane marce - zadowolony nabywca nie zmienia marki, ponieważ nie widzi powodu do zmian;
- postrzeganie zmiany marki jako posunięcia ryzykownego, które wiąże się na przykład z koniecznością nauczenia się korzystania z nowej marki lub obawami, że nowa marka nie będzie pasowała do sytuacji, w której nabywca używa dotychczasowej marki, albo że nie będzie pasowała do typu użytkownika, za jakiego nabywca siebie uważa; zadowolenie z marki, któremu towarzyszy postrzeganie zmiany marki jako posunięcia ryzykownego, można uznać za wyższy poziom lojalności;
- przekonanie do marki - nabywcy są dumni, że z niej korzystają; jeśli przekonanie do marki jest podstawą powtarzania zakupów, mamy do czynienia z najwyższym poziomem lojalności: w takiej sytuacji nabywcy nie tylko kupują regularnie, ale także rekomendują markę innym.

Im większą liczbę elementów składających się na lojalność można dostrzec w reakcjach nabywców, z tym większym stopniem lojalności mamy do czynienia.

Example sentence(s):
  • Lojalność wobec marki bywa społecznie zaraśliwa, a nawet staje się symbolem statusu społecznego. Świetną tego ilustrację stanowi moda na samochody marki Volvo wśród profesorów amerykańskich uczelni w latach 70. Do dzisiaj wielu przedstawicieli amerykańskiego środowiska akademickiego pozostało jej wiernymi. - Modern Marketing  
  • Lojalność wobec marki zależy od liczby marek dostępnych na rynku. Im większa liczba marek dostępnych, tym bardziej prawdopodobna jest niska lojalność konsumentów. - Euroinfo  

Explanation:
W tym samym znaczeniu pojawia się także termin: "przywiązanie do marki".
MaKorz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Agata Sadza
29 days
  -> thx :)

Yes  Agnieszka Stolarczyk
31 days

3 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wierność marce


Definition from Wikipedia:
Brand loyalty, in marketing, consists of a consumer's commitment to repurchase the brand and can be demonstrated by repeated buying of a product or service or other positive behaviors such as word of mouth advocacy

Example sentence(s):
  • Celem działań marketingowych, szczególnie w czasie zmian na rynku, staje się wyrobienie i podtrzymanie u klienta wierności marce, produktowi lub dostawcy. - Informedia Polska  
MPietrek
Native speaker of: Native in PolishPolish

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Ewa Smulkowska: yes
26 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License