KudoZ home » English to Polish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

transfer printed

Polish translation: nadruk transferowy


21:09 Sep 22, 2007
English to Polish translations [PRO]
Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: transfer printed
And it’s actually transfer printed, and if you look closely down here you can see the join mark. It doesn’t match up. It’s a relatively cheap version of Chinese … style. You know it’s not done really expensively.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:nadruk transferowy
Explanation:
wydaje się, że to kalka (nomen omen) z angielskiego
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="nadruk transferowy"&lr= (ca. 700 trafień)


http://www.beseda.pl/nadruk_transferowy.htm
nadruk transferowy

Nadruki transferowe wykonywane są za pomocą sitodruku na specjalnym papierze transferowym, które potem wgrzewane są na odzież przy użyciu odpowiedniej prasy transferowej w bardzo wysokich temperaturach.

Technologia transferowa charakteryzuje się najwyższą jakością druku, bardzo dobrym kryciem farby oraz wysoką trwałością
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
Bardzo dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1nadruk transferowyMarek Daroszewski (MrMarDar)
3drukowane maszynowo
Monika Lipiec


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nadruk transferowy


Explanation:
wydaje się, że to kalka (nomen omen) z angielskiego
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="nadruk transferowy"&lr= (ca. 700 trafień)


http://www.beseda.pl/nadruk_transferowy.htm
nadruk transferowy

Nadruki transferowe wykonywane są za pomocą sitodruku na specjalnym papierze transferowym, które potem wgrzewane są na odzież przy użyciu odpowiedniej prasy transferowej w bardzo wysokich temperaturach.

Technologia transferowa charakteryzuje się najwyższą jakością druku, bardzo dobrym kryciem farby oraz wysoką trwałością

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 23
Grading comment
Bardzo dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Lipiec: Taest. Wykonane techniką druku transferowego. Mimo mojej odpowiedzi poniżej :)
5 mins

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
drukowane maszynowo


Explanation:
Fachowo powinno być "wykonane techniką druku transferowego", jak u Marka i w guglu:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=druk transferowy&btnG=Sz...

Ale jeśli tekst jest z gatunku bardziej potocznych, to może po prostu drukowane (nadrukowane) maszynowo, w odróżnieniu od cennej ręcznej roboty?

--------------------------------------------------
Note added at   24 min (2007-09-22 21:34:01 GMT)
--------------------------------------------------

Taki tok myślenia nasunęło mi to: It’s a relatively cheap version of Chinese … style. You know it’s not done really expensively.

Monika Lipiec
Native speaker of: Native in PolishPolish