KudoZ home » English to Polish » Materials (Plastics, Ceramics, etc.)

moulding putty

Polish translation: kit formierski


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:moulding putty
Polish translation:kit formierski
Entered by: Maciej Andrzejczak

19:43 Mar 25, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: moulding putty
..is a non-drying, non-shrink compound used for forming a profile to flanges. spigot joints and pipe fittings such a svalves
Maciej Andrzejczak
Poland
"wosk dentystyczny"
Explanation:
a może nawet 'kit formierski'. Bo nie każd masa formierska ma wymienione tu właściwości. Wg. słownika NT 'putty' to kit, szpachlówka. Wg. Webstera, to "a) a soft, plastic mixture of finely powdered chalk and linseed oil, used to secure glass panes, fill small cracks, etc. b) any substance like this in consistency, use, etc."
A w rozporzadzeniu Min.Fin. występuje coś takiego:
"Pasty modelarskie, nawet do zabawy dla dzieci; preparaty znane jako "wosk dentystyczny" lub jako "dentystyczny materiał formierski", przygotowany w opakowaniach do sprzedaży detalicznej, lub w postaci płytek, podków, lasek lub podobnych postaciach; inne preparaty do stosowania w dentystyce, produkowane na bazie gipsu (gipsu palonego lub siarczanu wapnia)"
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1290.htm
Selected response from:

leff
Grading comment
dałem ostatecznie po namyśle jako 'kit formierski' - dzięki:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1Formierska masa
bartek
3"wosk dentystyczny"
leff


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"wosk dentystyczny"


Explanation:
a może nawet 'kit formierski'. Bo nie każd masa formierska ma wymienione tu właściwości. Wg. słownika NT 'putty' to kit, szpachlówka. Wg. Webstera, to "a) a soft, plastic mixture of finely powdered chalk and linseed oil, used to secure glass panes, fill small cracks, etc. b) any substance like this in consistency, use, etc."
A w rozporzadzeniu Min.Fin. występuje coś takiego:
"Pasty modelarskie, nawet do zabawy dla dzieci; preparaty znane jako "wosk dentystyczny" lub jako "dentystyczny materiał formierski", przygotowany w opakowaniach do sprzedaży detalicznej, lub w postaci płytek, podków, lasek lub podobnych postaciach; inne preparaty do stosowania w dentystyce, produkowane na bazie gipsu (gipsu palonego lub siarczanu wapnia)"
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1999/1290.htm


leff
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 118
Grading comment
dałem ostatecznie po namyśle jako 'kit formierski' - dzięki:)

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
Formierska masa


Explanation:
Formierska masa, specjalnie przygotowana mieszanina materiałów formierskich (np. piasek, glina, spoiwo), używana do wyrobu form i rdzeni odlewniczych.

http://wiem.onet.pl/wiem/004591.html


--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 57 mins (2004-03-26 09:41:04 GMT)
--------------------------------------------------

masa plastyczna
Grzebię dalej dzisiaj. I wygrzebałam
MASA PLASTYCZNA
ANTICOR 745 masa plastyczna, do wypełniania nierówności przy połączeniach kołnierzowych, trójnikach itp.
http://www.anticor.pl/strona.php?id=0&pod1=1&pod2=0&head=ofe...

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 98

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  magry
2 hrs