KudoZ home » English to Polish » Mathematics & Statistics

has reversed

Polish translation: odwraca się


21:51 Feb 22, 2009
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / psychology / family therapy
English term or phrase: has reversed
Early research on cohabiting couples suggested that those who married after cohabiting were more likely to divorce.
In more recent cohorts, in which cohabitation is more frequent, the differential in dissolution rates has been declining and has even reversed slightly.
Allda
Polish translation:odwraca się
Explanation:
różnica... zmniejsza się, a nawet odwraca (na korzyść par, które mieszkały ze sobą przed ślubem).

Nie jest prosto poukładać to zdanie tak, żeby było poprawne i logicznie, i gramatycznie, więc może tak - z wyjaśnieniem, o jakie dokładnie odwrócenie chodzi

--------------------------------------------------
Note added at   30 min (2009-02-22 22:22:55 GMT)
--------------------------------------------------

W sumie wiadomo, co autor chciał powiedzieć, tylko ciężko to ubrać w słowa :) Może coś się wyjaśni, gdy biegli w matematyce wyjaśnią, czy ten differential to różnica, czy różniczka, czy jeszcze coś innego - bardziej będzie wiadomo, co z tym zrobić. IMO to po prostu różnica, ale ja się nie znam na statystyce.
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Dzięki.
a nawet się (już) odwrócIŁA :)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3zmienił znak
M.A.B.
3odwraca się
allp


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
odwraca się


Explanation:
różnica... zmniejsza się, a nawet odwraca (na korzyść par, które mieszkały ze sobą przed ślubem).

Nie jest prosto poukładać to zdanie tak, żeby było poprawne i logicznie, i gramatycznie, więc może tak - z wyjaśnieniem, o jakie dokładnie odwrócenie chodzi

--------------------------------------------------
Note added at   30 min (2009-02-22 22:22:55 GMT)
--------------------------------------------------

W sumie wiadomo, co autor chciał powiedzieć, tylko ciężko to ubrać w słowa :) Może coś się wyjaśni, gdy biegli w matematyce wyjaśnią, czy ten differential to różnica, czy różniczka, czy jeszcze coś innego - bardziej będzie wiadomo, co z tym zrobić. IMO to po prostu różnica, ale ja się nie znam na statystyce.

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Dzięki.
a nawet się (już) odwrócIŁA :)
Notes to answerer
Asker: Aż mi ulżyło po przeczytaniu Twojego komentarza, bo ja też mam problemy z ogarnięciem logiki tego zdania :-)


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zmienił znak


Explanation:
Przyrost zmienił znak - por. moją odpowiedź w http://www.proz.com/kudoz/3100889

M.A.B.
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 326