KudoZ home » English to Polish » Mathematics & Statistics

root mean square error

Polish translation: wyjaśnienie


18:16 Mar 7, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: root mean square error
The root mean square error of the predictions
Dojo
Polish translation:wyjaśnienie
Explanation:
ponieważ jest zamieszanie, piszę dla wyjaśnienia:

"root-mean square error" to "błąd średniokwadratowy" czyli średnia kwadratowa błędu (odchylenia od wartości dokładnej)

definicja średniej kwadratowej to "pierwiastek ze średniej arytmetycznej kwadratów zmiennej" czyli tak jak we wzorach z poniższych referencji

mówienie o pierwiastku ze średniej kwadratowej to nieporozumienie i błąd!

http://digipedia.pl/definicja/18239.html
Selected response from:

medyk
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2blad sredni kwadratowy
Barbara Piela
5wyjaśnieniemedyk
4pierwiastek z przeciętnego odchylenia kwadratowego
Magdalena Duda-Klimaszewska
3pierwiatek błędu średniokwadratowego
Agnieszka Hayward


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pierwiatek błędu średniokwadratowego


Explanation:
Słownik terminów metod ilościowych PWE

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2004-03-07 18:20:25 GMT)
--------------------------------------------------

ojej - pierwiaStek

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: po prostu blad sredni kwadratowy i wiadomo o co chodzi
21 mins

disagree  medyk: wcale nie pierwiastek!
18 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pierwiastek z przeciętnego odchylenia kwadratowego


Explanation:
wg ISI Glossary (adres ponizej)


    Reference: http://europa.eu.int/en/comm/eurostat/research/isi/concepts/...
Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: pierwiastek z sigma kwadrat
24 mins

disagree  medyk: Uwaga! ten glosariusz podaje definicję błędn±!
17 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
blad sredni kwadratowy


Explanation:
Slonik WNT

--------------------------------------------------
Note added at 2004-03-07 19:49:38 (GMT)
--------------------------------------------------

\"slownik\"

Barbara Piela
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barwin
3 hrs

agree  medyk: albo "¶redniokwadratowy"
16 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
wyjaśnienie


Explanation:
ponieważ jest zamieszanie, piszę dla wyjaśnienia:

"root-mean square error" to "błąd średniokwadratowy" czyli średnia kwadratowa błędu (odchylenia od wartości dokładnej)

definicja średniej kwadratowej to "pierwiastek ze średniej arytmetycznej kwadratów zmiennej" czyli tak jak we wzorach z poniższych referencji

mówienie o pierwiastku ze średniej kwadratowej to nieporozumienie i błąd!

http://digipedia.pl/definicja/18239.html


    Reference: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arednia_kwadratowa
    Reference: http://wiem.onet.pl/wiem/00aca3.html
medyk
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4