KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

rupture valve

Polish translation: zawór odcinający (przepływ oleju)


08:44 May 18, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: rupture valve
w olejowym układzie hydraulicznym jakiego¶ podno¶nika nożycowego
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:zawór odcinający (przepływ oleju)
Explanation:
Rupture valve, Leitungsbruchventil: A valve designed to close automatically when the pressure drop across the valve, caused by the increased flow in a predetermined flow direction, exceeds a pre-set amount.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 3 mins (2005-05-18 15:48:19 GMT)
--------------------------------------------------

w wypadku awarii układu hydraulicznego, pęknięcia przewodów (zapobiega opadnieciu podnośnika)
Selected response from:

A.G.
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2zawór bezpieczeństwa
cquest
4zawór odcinający (przepływ oleju)A.G.
4zawór nadmiarowyMorientes
3zamek hydraulicznyxxxM_M


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
zawór bezpieczeństwa


Explanation:
jeśli jego konkretne przeznaczenie nie jest istotne, tak bym to nazwał

cquest
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Niedbala
1 min

agree  petrolhead
18 mins

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zawór nadmiarowy


Explanation:
to taki co upuszcza nadmiar medium (woda, olej, powietrze itd.)

Morientes
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zawór odcinający (przepływ oleju)


Explanation:
Rupture valve, Leitungsbruchventil: A valve designed to close automatically when the pressure drop across the valve, caused by the increased flow in a predetermined flow direction, exceeds a pre-set amount.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 3 mins (2005-05-18 15:48:19 GMT)
--------------------------------------------------

w wypadku awarii układu hydraulicznego, pęknięcia przewodów (zapobiega opadnieciu podnośnika)

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1944
Grading comment
Dziękuję

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zamek hydrauliczny


Explanation:
http://www.volvo.com/dealers/pl-pl/Volvo/NewsMedia/Publicati...
"Elementem zabezpieczającym maszynę i operatora są zamki hydrauliczne zapobiegające złożeniu się podpór w razie pęknięcia przewodów hydraulicznych zasilających siłowniki podpór podczas pracy z osprzętem koparkowym"

http://www.hewea.com.pl/transport_zlomu.html
"Żurawie występują w wersji składanej w "Z", oraz wzdłuż osi pojazdu. Wszystkie zawieraja w standardzie sterowanie krzyżowe, hydraulicznie wysuwane podpory, podwójny obwód hydrauliczny, oraz zamki hydrauliczne na siłownikach."

xxxM_M
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 256