KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

remote jog handle

Polish translation: uchwyt/pokrętło/dżojstik zdalnego sterowania


08:21 Jun 21, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: remote jog handle
Tekst jest o obrabiarkach narzedziowych.

"Remote jog handle can be used to move all axes, as well as override spindle speeds and feedrates".
damiana
Polish translation:uchwyt/pokrętło/dżojstik zdalnego sterowania
Explanation:
Ja rozumiem funkcję tego przyrządu wprost przeciwnie, niż przedpiśczyni. Prawdopodobnie jest to rodzaj dżojstika, jak wynika z opisu: ...can be used to move all axes..., czyli ta "handle" steruje, a nie jest sterowana. Jeżeli jest jakaś ilustracja, to na jej podstawie można dobrać odpowiednie określenie.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-06-21 08:41:47 GMT)
--------------------------------------------------

Steruje też obrotami wrzeciona (...override spindle speeds) i posuwem (...feedrates), czyli na pewno jest to przyrząd sterowania.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Dziekuje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3uchwyt/pokrętło/dżojstik zdalnego sterowania
Andrzej Mierzejewski
3zdalnie kierowany uchwyt dyslokacyjny
dogandbone


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zdalnie kierowany uchwyt dyslokacyjny


Explanation:
my source is Leksykonia...

dogandbone
Native speaker of: Native in PolishPolish

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uchwyt/pokrętło/dżojstik zdalnego sterowania


Explanation:
Ja rozumiem funkcję tego przyrządu wprost przeciwnie, niż przedpiśczyni. Prawdopodobnie jest to rodzaj dżojstika, jak wynika z opisu: ...can be used to move all axes..., czyli ta "handle" steruje, a nie jest sterowana. Jeżeli jest jakaś ilustracja, to na jej podstawie można dobrać odpowiednie określenie.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2005-06-21 08:41:47 GMT)
--------------------------------------------------

Steruje też obrotami wrzeciona (...override spindle speeds) i posuwem (...feedrates), czyli na pewno jest to przyrząd sterowania.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 972
Grading comment
Dziekuje.