KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

eccentric - noun not adjective

Polish translation: mimośród


11:17 Jun 23, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / saws
English term or phrase: eccentric - noun not adjective
Set the symmetry lever (I) in "0" position (the lever (I) straight up) and manually rotate the setting eccentric (H) counterclockwise.
Alex Pszczola
Polish translation:mimośród
Explanation:
SJP:
mimośród m IV, D. ~środu, Ms. ~środzie; lm M. ~środy
techn. element maszyny służący do zmiany ruchu obrotowego na ruch posuwisty; okrągła tarcza osadzona na wale, której środek nie pokrywa się z osią wału; ekscentryk

PWN/Ox:
eccentric /ik'sentrik/
n
1. (person) ekscentry|k m, -czka f, dziwa|k m, -czka f
2. Tech mimośród m, ekscentryk m
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1mimośródMarek Daroszewski (MrMarDar)
2 +1mimo¶ród
ZenonStyczyrz


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mimośród


Explanation:
SJP:
mimośród m IV, D. ~środu, Ms. ~środzie; lm M. ~środy
techn. element maszyny służący do zmiany ruchu obrotowego na ruch posuwisty; okrągła tarcza osadzona na wale, której środek nie pokrywa się z osią wału; ekscentryk

PWN/Ox:
eccentric /ik'sentrik/
n
1. (person) ekscentry|k m, -czka f, dziwa|k m, -czka f
2. Tech mimośród m, ekscentryk m

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 303

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
24 mins
  -> dzięki :)

6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
mimo¶ród


Explanation:
leksykonia
również mimo¶rodowy

http://pl.wikipedia.org/wiki/Ekscentryczność_(fizyka)
Ekscentryczno¶ć (fizyka)
Z Wikipedii, wolnej encyklopedii.

Ekscentryczno¶ć (inaczej mimo¶ród) - oznaczana symbolem e, to wielko¶ć fizyczna charakteryzuj±ca eliptyczny kształt orbity ciała obiegaj±cego drugie ciało pod wpływem siły grawitacji. Ekscentryczno¶ć jest wyrażona wzorem:
e=\sqrt {1-\frac{b^{2}}{a^{2}}}

gdzie: b - mała póło¶ orbity, a - wielka póło¶ orbity.

* dla orbity kołowej: e = 0
* dla orbity eliptycznej: 0 < e < 1.
* dla orbity parabolicznej: e = 1
* dla orbity hiperbolicznej: e > 1


ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
21 mins