KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

Checkers and jigs

Polish translation: sprawdziany i przyrządy do mocowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Checkers and jigs
Polish translation:sprawdziany i przyrządy do mocowania
Entered by: Andrzej Lejman

10:14 Mar 7, 2002
English to Polish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / machinery
English term or phrase: Checkers and jigs
Są to narzędzia ??(urządzenia) używane przy produkcji (montażu) telewizorów. Tak wynika z kontekstu. Nie ma, niestety, nic więcej na ten temat w tekście.
jackk
sprawdziany i przyrządy do mocowania
Explanation:
jig = m. in. uchwyt
Przy produkcji podzespołów elektronicznych często stosowana jest tzw. "trzecia ręka", czyli przyrząd, mocowany zwykle do blatu stołu, składający się z przegubowego ramienia i uchwytu do plytki drukowanej lub innego elementu, w ktorym trzeba zamontowac podzespol (uklad scalony, kondensator etc.)
Mysle, ze o to chodzi.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Dziekuje bardzo!
jackk
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1sprawdziany i uchwyty (montażowe)
Jerzy Czopik
4urządzenia testowe i pomiarowe oraz uchwyty
Araksia Sarkisian
4sprawdziany i przyrządy do mocowania
Andrzej Lejman
4 -1sprawdziany i szablony
Jerzy Czopik


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
sprawdziany i szablony


Explanation:
narzędzia do montażu

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: zob. moja propozycja
1 min
  -> trochę się Pan pospieszył - pasuje zarówno jedno, jak i drugie, bo "jig" to również "szablon" - jeszcze jedna propozycja poniżej

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sprawdziany i przyrządy do mocowania


Explanation:
jig = m. in. uchwyt
Przy produkcji podzespołów elektronicznych często stosowana jest tzw. "trzecia ręka", czyli przyrząd, mocowany zwykle do blatu stołu, składający się z przegubowego ramienia i uchwytu do plytki drukowanej lub innego elementu, w ktorym trzeba zamontowac podzespol (uklad scalony, kondensator etc.)
Mysle, ze o to chodzi.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 190
Grading comment
Dziekuje bardzo!
jackk

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sprawdziany i uchwyty (montażowe)


Explanation:
W kontekście obu powyższych odpowiedzi ta propozycja wydaje się być zasadna

Jerzy Czopik
Germany
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 51

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman
15 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
urządzenia testowe i pomiarowe oraz uchwyty


Explanation:
uchwyty mogą być:

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-07 10:41:47 (GMT)
--------------------------------------------------

or:
urządzenia pomiarowe oraz uchwyty




    Reference: http://www.am-tech.pl/
Araksia Sarkisian
Poland
Native speaker of: Native in ArmenianArmenian, Native in RussianRussian