ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

fine V (C,N)

Polish translation: drobne cząstki węglikoazotków wanadu

21:06 Nov 22, 2006
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / steel processing
English term or phrase: fine V (C,N)
Gladman has noted that the maximum strenghtening in V- microalloyed steels results from fine V (C,N) about 3-5 nm in size.
Asia#
Polish translation:drobne cząstki węglikoazotków wanadu
Explanation:
cząstki wydzielone (nierozpuszczone)


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-11-23 09:26:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/yzna9b
Vanadium protects the austenite grain growth because of carbonitride V (C, N) precipitation

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-11-23 09:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

cząstki węglików hamują rozrost ziarn austenitu
http://tinyurl.com/yz3nbg
Wiele z nich (pierwiastki mikrostopowe) tworzy dyspersyjne cząstki węglików lub innych faz trudno rozpuszczalnych w austenicie, które stanowią bariery hamujące rozrost ziarn austenitu.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-27 23:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

maksymalne zwiększenie wytrzymałości (wzmocnienie) stali mikrostopowych wanadowych występuje przy wydzieleniu się drobnych cząstek węglikoazotków wanadu o rozmiarach od 3 do 5 nm.
Selected response from:

Witold Wiechowski
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2drobne cząstki węglikoazotków wanadu
Witold Wiechowski
4 +1węglik wanadu; (vanadium carbide VC)/ azotek wanadu (vanadium nitride VN)A.G.


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
fine v (c,n)
węglik wanadu; (vanadium carbide VC)/ azotek wanadu (vanadium nitride VN)


Explanation:

drobnoziarniste węgliki
The effect of V and W addition on the high temperature strength ...
By contrast the combined addition of W and V increased the strengthes considerably. These are resulted from the precipitation of fine vanadium nitride(VN) ...
cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=4514407 - Wynik

ngentaConnect Microstructural Analysis of Vanadium Carbide/Steel ...
The mixtures of VC powders and MgO-CaO flux were deposited on a plain carbon steel ... and fine vanadium carbides were formed in the melted region. ...
www.ingentaconnect.com/content/tmsasm/mmta/2000/000000

WYSOKOTOPLIWE ZWIĄZKI I FAZY - St. Stolarz (139702957) - Aukcje ...
Azotek tytanu .' 80 Azotek cyrkonu 88 Azotek hafnu , 93 Azotek wanadu 94 Azotek niobu 97 Azotek tantalu 105 Azotek chromu . 107 Azotek molibdenu 109 ! ...
https://ssl.allegro.pl/item139702957_wysokotopliwe_zwiazki_i... - 28k - Kopia - Podobne strony

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2006-11-22 23:18:06 GMT)
--------------------------------------------------

... Bardzo drobnoziarnisty węglik K 30 F.

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1900

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: ale co z tym 'fine'?
18 mins
  -> w pierwszej linijce wyjaśnien dodatkowych stoi, że drobnoziarnisty

agree  Andrzej Mierzejewski: IMO OK
8 hrs
  -> dziękuję

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
drobne cząstki węglikoazotków wanadu


Explanation:
cząstki wydzielone (nierozpuszczone)


--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-11-23 09:26:45 GMT)
--------------------------------------------------

http://tinyurl.com/yzna9b
Vanadium protects the austenite grain growth because of carbonitride V (C, N) precipitation

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-11-23 09:38:38 GMT)
--------------------------------------------------

cząstki węglików hamują rozrost ziarn austenitu
http://tinyurl.com/yz3nbg
Wiele z nich (pierwiastki mikrostopowe) tworzy dyspersyjne cząstki węglików lub innych faz trudno rozpuszczalnych w austenicie, które stanowią bariery hamujące rozrost ziarn austenitu.

--------------------------------------------------
Note added at 5 days (2006-11-27 23:00:17 GMT)
--------------------------------------------------

maksymalne zwiększenie wytrzymałości (wzmocnienie) stali mikrostopowych wanadowych występuje przy wydzieleniu się drobnych cząstek węglikoazotków wanadu o rozmiarach od 3 do 5 nm.

Witold Wiechowski
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 173
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker:


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: czort wie, czy to jest to samo (ale lepiej)
1 hr
  -> dzięki

agree  bartek
359 days
  ->  Tereso, dzięki za uruchomienie automatu