KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

P&IDs

Polish translation: schemat orurowania/rurociągów i pomiarów


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:P&IDs
Polish translation:schemat orurowania/rurociągów i pomiarów
Entered by: literary

11:05 Mar 30, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: P&IDs
czy są to, jak mówi słownik techniczny: schematy rurociągów i pomiarów.

W tej maszynie nie ma pewnie rurociągów, tylko przewody rurowe.
literary
schemat orurowania/rurociągów i pomiarów
Explanation:
można, bo P = piping albo pipeline, zależnie od sytuacji.

ewentualnie zamiast "orurowania" można dać bardziej formalny wyraz.
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
No cóż, mam nadzieję, że nie rozpowszechniam jakiegoś błędu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5schemat(y) orurowania i oprzyrządowania
Michał Kisielewski
3 +1schematy technologiczno-pomiarowe
AleksanderS
4schemat orurowania/rurociągów i pomiarów
Andrzej Mierzejewski


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
p&id
schemat orurowania/rurociągów i pomiarów


Explanation:
można, bo P = piping albo pipeline, zależnie od sytuacji.

ewentualnie zamiast "orurowania" można dać bardziej formalny wyraz.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 972
Grading comment
No cóż, mam nadzieję, że nie rozpowszechniam jakiegoś błędu.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
p&ids
schematy technologiczno-pomiarowe


Explanation:
Wymyśliłem ten termin na podstawie "Process Instrument Diagram" znalezionego w Acronymfinder.com i okazuje się, że Google potwierdza występowanie takiego terminu. Ale jest jedna uwaga: PID stosuje się raczej do instalacji a nie do konkretnych urządzeń.

A w ogóle to fachowcy mówią "schemat PID" nie rozwijając tego skrótu.

Example sentence(s):
  • Rys. 4.1.2. Schemat technologiczno-pomiarowy instalacji doświadczalnej.
AleksanderS
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yarek1963: Piping and Instrumentation Diagram - schemat orurowania i aparatury kontrolno-pomiarowej (instrumentation występuje tu jako aparatura kontrolno-pomiarowa)
4 days

1403 days   confidence: Answerer confidence 5/5
p&ids
schemat(y) orurowania i oprzyrządowania


Explanation:
najlepiej zostawić skrót P&ID tak jak jest ale jego rozwinięcie Piping & Instrumentation Diagram w inżynierii i technologii chemicznej tak się tłumaczy, gdyż formalnie mają inne przeznaczenie niż Flowsheet czy Block Diagram, choć na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo.

Example sentence(s):
  • AutoCAD P&ID 2010 – pozwala na tworzenie, modyfikowanie i zarządzanie schematami orurowania i oprzyrządowania.

    Reference: http://www.projektoskop.pl/a-796-polska-wersja-autocad-2010-...
Michał Kisielewski
Native speaker of: Native in PolishPolish