KudoZ home » English to Polish » Mechanics / Mech Engineering

swash plate pump

Polish translation: pompa tarczowa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swash plate pump
Polish translation:pompa tarczowa
Entered by: Marian Krzymiński

06:14 Jul 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: swash plate pump
Rear end hydraulics on all sprayers are of the ‘load sensing’ type. This advanced system uses a large variable output swash plate pump to produce only the oil that is required for any function. It does not produce any surplus oil and as such produces very little heat.
IgorMTFG
pompa tarczowa
Explanation:
POMPA TARCZOWA - pompa precesyjna, pompa wrzecionowa; pompa wyporowa, której elementem roboczym jest tarcza nie obracająca się, lecz wykonująca ruch precesyjny (oś jej opisuje stożek), co powoduje okresowe zmiany przestrzeni ssawnych i tłocznych, wywołujące przetłaczanie cieczy. Stos. jest do pompowania cieczy czystych o własnościach smarnych.
Z linku poniżej
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pompa tarczowa
Marian Krzymiński
4pompa z tarczą skośną/przechylną
Józef Kwasniak


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pompa z tarczą skośną/przechylną


Explanation:
swash plate pump = (pompa tłoczkowa z tarczą napędową o ruchu precesyjnym) = definicja w Leksykonii

Józef Kwasniak
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pompa tarczowa


Explanation:
POMPA TARCZOWA - pompa precesyjna, pompa wrzecionowa; pompa wyporowa, której elementem roboczym jest tarcza nie obracająca się, lecz wykonująca ruch precesyjny (oś jej opisuje stożek), co powoduje okresowe zmiany przestrzeni ssawnych i tłocznych, wywołujące przetłaczanie cieczy. Stos. jest do pompowania cieczy czystych o własnościach smarnych.
Z linku poniżej


    Reference: http://lido8.webpark.pl/html/stronag.html
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1230